به گزارش ایرنا سکینه خاتون مهدیان پور روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و ششمین دوره هفته کتاب و فعالان عرصه کتابخوانی در ارومیه افزود: کتاب، رسانه ای برای نمایش خلاقیت های ذهنی بوده و نقش کتابخانه ها در شکوفایی استعدادها و حفظ و احیای ارزش های دینی بی بدیل است.
وی اضافه کرد: 6 هزار و 500 نیروی انسانی در کتابخانه های عمومی کشور در امر ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش می کنند.
وی ادامه داد: ترویج کتابخوانی و افزایش آگاهی و همدلی با تلاش کتابداران میسر شده و آسیب های اجتماعی کم و نشاط و امید در جامعه بیشتر می شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه انقلاب 'خط' بزرگترین انقلاب در طول تاریخ بود، افزود: حاصل یافته های بشری از نسل های پیشین به نسل های فعلی توسط خط منتقل شده است.
علی فیروزنیا افزود: کتابداران نظم دهنده علم بشری و واسطه ای برای در دسترس قراردادن این علوم به شمار می روند.
به گزارش ایرنا در این مراسم کتابداران، خبرنگاران فعال در این حوزه، کتابخوان ها، انجمن کتابخانه ها، کتابخانه های شهری و روستایی و مشارکتی برتر مورد تجلیل قرار گرفتند.
بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار 'حال خوش خواندن' از 24 آبان تا یکم آذر با مشارکت بیش از 60 نهاد و سازمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.
نهاد کتابخانه های عمومی این استان از طریق ارائه منابعی چون کتاب و نشریه، آموزش و نرم افزار از کتابخانه های مشارکتی حمایت می کند؛ 66 هزار نفر در استان در کتابخانه های عمومی و مشارکتی عضویت دارند که سهم کتابخانه های عمومی نزدیک به 57 هزار نفر عضو است.
7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.