قاسم اسدیان روز یکشنبه در تور رسانه ای خبرنگاران همدان ادامه داد: یک هزار و ۶۵۸ نوع گیاه در استان همدان وجود دارد و تاکنون ۹۹ درصد گیاهان استان همدان جمع آوری و هشت هزار نمونه شناسایی شده است.

وی گفت: ۲ هزار گونه گیاه دارویی در کل کشور وجود دارد که از این میزان ۳۱۵ گونه در این استان شناسایی شده اند.

به گفته رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی همدان سالانه ۱۵۵ طرح تحقیقاتی در این مرکز انجام می شود که ضریب اجرای طرح های تحقیقاتی به ازای هر محقق در استان ۲.۴ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات همدان ۴۰ گرایش تحقیقاتی - پژوهشی دارد و اصلاح و تامین بذر، آزمایش غلات، حبوبات و گیاه پزشکی از جمله امور پژوهشی در مرکز تحقیقات کشاورزی استان همدان بشمار می رود.

اسدیان با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ عامل خسارت زا گیاهان را تهدید می کند، اضافه کرد: ۳۶ درصد عوامل به محصولات زراعی استان خسارت وارد می کند.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی همدان ادامه داد: در مرکز تحقیقات همدان تمامی کارهای اصلاح نژادی و معرفی رقم های مقاوم به بیماری، خشکی و علف های هرز به کشاورزان صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه بزرگترین میکروپلات چغندرقند در مرکز تحقیقات همدان وجود دارد، بیان کرد: دو رقم چغندرقند دنا و سینا به تازگی توسط مرکز تحقیقات همدان به عنوان دو گونه مقاوم معرفی شده است.

گفتنی است مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی همدان که سال ۱۳۴۸ تاسیس شده است بیش از  یک هزار و ۵۰۰ مقاله ملی و بین المللی را به چاپ و ۲۷ رقم جدید و ۲۰ اختراع به ثبت رسانده است.

۷۵۲۳/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.