معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: روند کتابخوانی استان رو به رشد است چرا که مردم همدان دارای ریشه‌های عمیق و گسترده فرهنگی هستند.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، مصطفی آزاد‌بخت ظهریکشنبه 13 مرداد درآئین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان همدان، بیان کرد: توانمندی انسان در دانایی اوست و علومی که انسان را در مسیر درست هدایت می‌کند، او را به رشد و کمال می‌رساند که سر منشاء آنها اهل بیت(ع) است چرا که کامل‌ترین دستورالعمل‌ها برای خوشبختی انسان از آنها نشأت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه جایگاه فرهنگ در انقلاب جایگاه بزرگی است و ائمه هدی(ع) سرمایه‌های بی‌بدیلی هستند که‌ می‌توانند ما را به سرانجام برسانند، اضافه کرد: اگر امروز به عنوان محور حق قرار داریم به علت فرهنگ ما است که ظلم را نفی‌‌ و از مظلوم دفاع می‌کند و این راه بسیار ارزشمند است.
وی خطاب به شرکت کنندگان در جشنواره کتابخوانی رضوی بیان کرد: دشمن از توانمندی فرهنگی ما می‌ترسد و به عنوان مدافعان فرهنگی این کار امروز شما همان دفاع ارزشمندی است که شهدا با دفاع در سرحدات مرزی به دست آوردند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان ادامه داد: فعالیت شما در این عرصه ادامه‌دهنده راه کسانی است که‌ جان خود را به خطر انداختند و با تقویت فرهنگی‌ کودکان نوجوان خود می‌توانیم‌ به اهدافمان برسانیم‌.
آزادبخت اظهار کرد: دشمن جنگ‌ روانی و فرهنگ‌ ابتذال را شروع کرده و بهترین راه مقابله با دشمن همین کارهای فرهنگی است و هرکس کتابخوانی را جزئی از زندگی‌خود قرار دهد، می‌تواند رشد کند.
وی با بیان اینکه مجاهد واقعی کسی است که با کار فرهنگی در مقابل دشمن می ایستد، یادآور شد: روند کتابخوانی استان رو به رشد است چرا که مردم همدان دارای ریشه‌های عمیق و گسترده فرهنگی هستند و همدان به حق توسط مقام معظم رهبری به عنوان دارمجاهدین نامگذاری شد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امروز‌ شاخص استان همدان از نظر نیروی انسانی، دانش، آگاهی و فرصت‌سازی برای ایجاد ارتقاء در کشور ارتقاء یافته و استان به سرعت رو به توسعه نیروی انسانی، تمدنی و فرهنگی و بازیافت تاریخی تمدن در حرکت است.
حمیدرضا حاجی بابایی ادامه داد: کتاب و کتابخوانی یکی از شاخص های پیشرفت علم انسانی است که در این حوزه رشد بسیار خوبی داشتیم با وجود اینگونه جشنواره‌ها مجموعه فرهنگی ما آمادگی خوبی پیدا می‌کند و برای اینکه گام‌های بلندتری بردارد.
وی عنوان کرد: همدان به علت داشتن انسان‌های فرهیخته به قطب فرهنگی‌ تمدنی تبدیل شده است و به سرعت در این حوزه در حال قدم برداشتن به سما توسعه است.
دیگر نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فرهنگ کتابخوانی باید ترویج شود همانطور که اسیران با مطالعه و قرآن خواندن و حفظ نهج البلاغه توانسنتند روحیه خود را حفظ کنند، امروز نیز با مطالعه باید فرهنگ‌ کشور را حفظ کنیم.
امیر خجسته با بیان اینکه ۳۶۰ ماهواره و رسانه دشمن و ۲ هزار ۷۰۰‌ پژوهشکده در حال مطالعه برای راهی در جهت تخریب و آسیب رساندن به این فرهنگ هستند، اظهار کرد: نخبگان ما در جهان بی‌ نظیر هستند و ضریب هوش جوانان ما سرآمد همه‌ کشورها است به همین علت دنیا به دنبال نخبگان ما هستند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.