سید سعید شاهرخی روز شنبه در نشست اعضای شورای راهبردی جمعیت و شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان همدان بیان کرد: ترویج ازدواج آسان و تشکیل خانواده یکی از اصول و سیاست های ابلاغی است.

وی یادآوری کرد: مسئولان در سال های گذشته کارهای موثری به ویژه در حوزه آموزش انجام داده اند که باید با تقویت این برنامه ها بر فرهنگ ازدواج آسان تاکید شود.

استاندار همدان ادامه داد: با وجود فعال شدن مراکز مشاوره ازدواج باید با حمایت و توقیت این مراکز شاهد افزایش تاثیرگذاری آنها در جامعه باشیم.

شاهرخی با بیان اینکه کشور با چالش جمعیت مواجه است گفت: دانشگاه علوم پزشکی موضوع سیاست کلی جمعیت را دنبال می کنند یعنی با تغییر سیاست تنظیم خانواده، باید شرایط برای باروری سالم مهیا شود. 

وی مشاوره و آموزش را یکی از راهکارهای موثر و کلیدی برای کاهش نرخ طلاق دانست و خواستار بررسی راهکارهای علمی کاهش طلاق در کارگروه اجتماعی استانداری شد.

استاندار همدان بیان کرد: یکی از مهمترین مراکزی که می توان به آمار آن استناد کرد مرکز ثبت احوال است چراکه بر اساس استانداردهای تعریف شده اقدام به ثبت رسمی آمار می کنند.

شاهرخی با عنوان اینکه مبنای کار مسئولان آمار و تحلیل ثبت احوال است اظهار داشت: آمار مراکز رسمی همیشه برای ما حایز اهمیت است مگر با وجود آن، چالش هایی را شاهد باشیم که نیاز به پژوهش باشد. 

۷۵۲۶/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.