معاون امور فرهنگی و جوانان اداره‌کل ورزش و جوان استان زنجان بر ضرورت راه‌اندازی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج در شهرستان‌ها تاکید کرد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، لیلا کریمی ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان خرم‌دره، عنوان کرد: خرم‌دره در حوزه جوانان از قوی‌ترین شهرستان‌های استان است.

 

وی با اشاره به ضرورت پرداختن جدی به موضوع اوقات فراغت، یادآور شد: با توجه به شتاب پیشرفت و توسعه در جهان نباید از مقوله اوقات فراعت به راحتی گذشت.

 

کریمی با بیان اینکه پارسال شاهد فعالیت 1755 پایگاه اوقات فراغت ثبت شده در سامانه با 22 هزار مخاطب بودیم، عنوان کرد: 70 درصد از این مخاطبان شهری و 30 درصد روستایی بودند.

 

این‌ مسئول با بیان این‌که امسال در کنار آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی، ایجاد روحیه امید و نشاط در بین جوانان نیز مدنظر قرار دارد، گفت: جوانان ما در کنار آموزش‌های مهارتی نیاز به شادی و نشاط سالم از لحاظ شرعی و عرفی را نیز دارند که در این راستا برنامه‌هایی مانند پاتوق‌های فرهنگی، چند دقیقه همدلی و نشست مسئولان با جوانان برگزار می‌شود.

 

کریمی با بیان این‌که باید از ظرفیت جوانان برای اجرای برنامه‌ها در حوزه اوقات فراغت بهره گرفت، ادامه داد: سمن‌های خوبی در سطح شهرستان فعال است که با حمایت و بهره‌گیری از ظرفیت آنان می‌توان گام‌های موثری در این حوزه برداشت.

 

این مسئول با تاکید بر این موضوع که از اعتماد به جوانان ضرر نکرده‌ایم، یادآور شد: باید از ظرفیت نیروهای جوان و خوش‌فکر برای ساختن آینده کشور بهره‌گیری شود.

 

کریمی در ادامه با اشاره به در پیش رو بودن هفته ازدواج، تصریح کرد: ازدواج از مهم‌ترین مسائل امروز جامعه است که شاید تصور بر این باشد که یک موضوع فردی است اما بعد اجتماعی نیز دارد، زیرا اگر جوان ازدواج درست نداشته باشد تبعات بعدی آن مانند طلاق جامعه را نیز درگیر می‌کند، لذا ازدواج نیاز به برنامه‌ریزی اجتماعی دارد.

 

وی به کمبود مراکز تخصصی مشاوره ازدواج در شهرستان‌ها نیز گریزی زد و افزود: در حال حاضر سه مرکز تخصصی ازدواج در سطح استان فعال است که برای جبران کمبودها از متقاضیان ایجاد این مراکز که دارای مدرک تحصیلی ارشد روان‌شناسی و دکترا و پروانه نظام روان‌شناسی بوده و واجد شرایط لازم باشند، استقبال می‌شود.

 

کریمی از برگزاری 256 کارگاه در حوزه ازدواج در سطح استان خبر داد و گفت: این دوره‌ها عمدتا دوره‌های پیش از ازدواج بوده و بیشتر تاکید آن بر روی مناطق روستایی و کم‌برخوردار است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.