استاندار همدان گفت: اولویت اول ما اشتغال و معیشت مردم است و باید از تمام توان مالی و کاری خود در جهت امرار معاش بهتر مردم و ایجاد اشتغال برای جوانان استفاده و در همین راستا باید تا پایان سال ۹۸، ۱۵۱۳ شغل جدید در شهرستان تویسرکان ایجاد کنیم و برای این منظور تمامی منابع هم تعریف شده است.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، سیدسعید شاهرخی شنبه 5 مرداد در آئین بزرگداشت روز تویسرکان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه ۳۸ شهید تویسرکانی درعملیات مرصاد که در کمترین زمان در مقابل دشمنان ایستادند و قدرت بسیج و اسلام را به رخ دنیا کشدیدند، افزود: تویسرکان از هر حیث چه مذهبی و چه اقتصادی مایه مباهات استان در کشور است و بین اهداف بلند شهدای گرانقدر عملیات مرصاد و آنچه در پیشینه تاریخی مردم تویسرکان است، قرابت و نزدیکی خوبی وجود دارد، انتخاب این روز به نام روز تویسرکان انتخاب زیبایی است و تقارنش با نخستین نمازجمعه بر حسن این انتخاب افزوده و معنویت آن را دو چندان کرده است.
وی با تأکید بر ظرفیت های بالای تویسرکان در بخش نیروی انسانی افزود: یکی از این ظرفیت ها که در عملیات مرصاد به ظهور رسید، از جان گذشتگی جوانان تویسرکان با میانگین سنی آنها ۱۸ سال بود و مردم این خطه همچنان به این راه ادامه دادند تا جایی که ۷۵۰ شهید، ۱۴۶۷جانباز و ۴۳ آزاده سرافراز و شهدای مدافع حرم را در نسل بعداز انقلاب و جنگ در سند افتخار خود در حمایت  از انقلاب و امام راحل(ره) ثبت کردند.
شاهرخی در ادامه با بیان اینکه تویسرکان پیشینه ای بر بلندای تاریخ دارد و حیقوق نبی(ع) که در ۶۰۰ سال قبل از میلاد می‌زیسته  در تویسرکان مدفون است، عنوان کرد: این مهم نشان دهنده آن است که تویسرکان مردمانی بزرگ دارد که میزبان پیامبر عظیم بودند. این شهرستان منحصربفرد است و مردمانش سختکوش و متدین بوده و سرمایه این مرز و بوم هستند.
وی با اشاره به پتانسیل های اقتصادی و کشاورزی این شهرستان بیان کرد: علاوه بر مردم همیشه حاضر در صحنه انقلاب منطقه، طبیعت، آب و خاک منطقه نیز منحصربفرد است به طوریکه تویسرکان و برخی از مناطق استان بسیار خوش آب و هواتر از شمال شرجی و پرترافیک است که می توانند به عنوان سایت و نقطه گردشگری خوب تعریف شوند که باید زمینه حضور استان های همجوار و هم هموطنان  تسهیل یابد.
شاهرخی با بیان اینکه در تویسرکان بیش از ۳۳هزار هکتار اراضی کشاورزی داریم که حاصل برداشت از این اراضی و باغات ۱۷۲ هزار تن محصول است، گفت ۵۵۰۰ هکتار از این اراضی تحت کشت گردو است و برداشتی افزون بر ۱۵ هزار تن گردو دارد به طوریکه گردوی تویسرکان از نظر کیفیت و کمیت ‌بسیار مرغوب است و آوازه جهانی دارد و موفق به کسب نشان جغرافیایی شده است و در بحث مشتقات و فرآوری گردو برنامه های فراوانی داریم که برخی در دست اقدام  و برخی به انجام رسیده است.
استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه سیر تویسرکان و همدان در دنیا بی نظیر است، خاطرنشان کرد: تویسرکان با تولید ۱۲هزار تن سیر، سهم بسزایی در تولید سیر استان دارد که در نوع خود در بازار رقیب قابل توجهی ندارد.
وی اضافه کرد:  ۱۰۶۱ اثر تاریخی و فرهنگی در استان به ثبت رسیده که ظرفیت تویسرکان در استان از نظر آثار تاریخی بی نظیر است به طوریکه ۲۲۱ اثر تاریخی و طبیعی در شهرستان تویسرکان داریم که از مهمترین این آثار آرامگاه حیقوق نبی(ع)، آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی وباغات ییلاقی سرکان و ده‌ها مرکز مهم دیگر است که تویسرکان را به قطب گردشگری استان تبدیل کرده است.
شاهرخی با اشاره به اینکه با وجود تمام محدودیت های مالی و تحریمها استان همدان به مثابه کارگاه بزرگ و زیرساختی درحال انجام فعالیت است، گفت: برای توسعه استان با توجه به محدودیت ها، امکانات و مزیت ها را در برنامه کاری خود درنظر گرفته ایم تا  بیشترین استفاده را از طرفیت ها در بخش های مختلف، گردشگری، صنعت ، کشاورزی و ... داشته باشیم و به اهداف برنامه ششم توسعه برسیم.
 استاندار همدان در سفر یکروزه خود به تویسرکان، از پروژه ها و کارگاه‌های تولیدی صنعتی تویسرکان همچون بیمارستان قائم(عج)، پزشک قانونی، حوزه علمیه، بیمارستان ولیعصر(عج) و شرکت فیلترسازی بازدید به عمل آورد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.