معاون خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه کیسه های پلاستیکی به یک معضل بزرگ تبدیل شده است، گفت: از پسماندهای روزانه شهر همدان، معادل 12 تن "کیسه پلاستیکی" دفن می‌شود.
به‌گزارش ایسنا، منطقه همدان، وحید علی‌ضمیر افزود: کیسه پلاستیکی سال‌های سال طول می‌کشد که در طبیعت تجزیه شود و در این راستا یکی از اقدامات مهم برای کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی ، آموزش و فرهنگسازی است، در واقع مردم باید با خطرات زیست ‌محیطی استفاده از کیسه‌های پلاستیکی آشنا شوند‌.
وی ادامه داد: فروشگاه‌ها می‌توانند درعدم استفاده از پلاستیک پیش‌قدم شوند، مردم باید از این فروشگاه‌ها بخواهند که پلاستیک کمتری تولید کنند، رسانه‌ها نیز باید به این موضوع به عنوان یک مطالبه مردمی نگاه کنند تا زمینی عاری از پلاستیک داشته باشیم.
وی با اشاره به پویش بزرگ" همه داناییم برای نه به کیسه‌های پلاستیکی"  گفت : همدان باید به عنوان شهری بدون پلاستیک باشد که این مهم با کمک مردم ممکن می‌شود.
معاون خدمات شهری شهرداری همدان تصریح کرد: حذف کیسه‌های پلاستیکی به طور کامل امکانپذیر نیست، اما می‌توان کم کم میزان آن را کاهش داد و کیسه‌های پارچه‌ای و پاکت‌های کاغذی قابل بازیافت را جایگزین آن کرد.
علی‌ضمیر بیان کرد: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی بدون کیسه‌های پلاستیکی (۲۱تیرماه)، سازمان مدیریت پسماند نیز اقدام به برگزاری مراسمی در روز 20 تیر ماه از ساعت 18:30 در خود سازمان می‌کند. 
وی افزود: این مراسم با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران شهری با حضور هنرمندان  و ایجاد لحظات شاد برای شهروندان با هدف استفاده بهینه، بازیافت و استفاده مجدد از پلاستیک برگزار خواهد شد.
علی‌ضمیر خاطرنشان کرد:  همشهریان عزیز می‌توانند پسماندهای خشک خود را به ایستگاه‌های بازیافت که در سطح شهر وجود دارند تحویل دهند و در قبال آن پول نقد یا شوینده، لوازم‌التحریر و کارت‌های قرعه‌کشی فصلی دریافت کنند و شهروندان فعال در امر تفکیک پسماند از مبداء در ویژه برنامه‌های به اجرا درآمده معرفی و جایزه به ایشان اهداء می‌شود.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.