نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی انجام تمام فعالیت‌ ‌های اقتصادی را در گرو آسیب وارد نشدن به طبیعت و جلوگیری از آلودگی محیط زیست دانست و گفت:  اکنون ویلاسازی نه تنها در شمال بلکه در همین استان همدان و پشت استانداری نیز به چشم می خورد.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، محمدعلی پورمختار شنبه 15 تیر در جلسه شورای اداری استان همدان، در رابطه با حفاظت محیط زیست و تعامل و نحوه رفتار با محیط که محل امن زندگی ماست، افزود: خداوند این نعمت الهی را برای ما مقرر کرده و برای پاسداری از آن باید به سراغ قانون و به‌ویژه قانون اساسی برویم که یک اصل را برای این امر با نگاه به اهمیت آن مقرر کرده است.

وی با اشاره به اصل 50 قانون اساسی در رابطه با حفاظت از محیط زیست، بیان کرد: به اعتقاد بنده با همه اختلاف نظرها و مشکلات موجود و گلایه مندی ها اگر این اصل را به درستی اجرا کنیم هیچ گونه مشکل و خلائی وجود نخواهد داشت؛ حفاظت از محیط زیست به عنوان وظیفه همگانی در این اصل مقرر شده و زندگی اجتماعی و اجتماع بر آن استوار است و انجام تمام فعالیت اقتصادی در گرو عدم ورود خسارت و آلودگی  به محیط زیست است.

پورمختار با تأکید بر اینکه بنا به ضرورت و نیاز فعالیت اقتصادی می شود و مجبور به تغییر کاربری و واگذاری منابع طبیعی هستیم، اظهار کرد: زندگی ما یک زندگی اجتماعی است و نمی توانیم متوقف شویم اما باید تعامل را حفظ کرده و دو شرط قانون اساسی را نیز عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز در شرایط خاص جنگ اقتصادی به سر می‌بریم، عنوان کرد: همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها برای افزایش تولید و جذب تولیدکنندگان ضرورت دارد و در این زمینه طبیعی است در نگاه به محیط زیست تفاوتی با قبل وجود داشته باشد تا بتوان از این مرحله عبورکرد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در خانه ملت ادامه داد: امروز شرایط ویژه ای در کشور حاکم بوده و به نوعی بسیاری از تولیدکنندگان دوست دارند در محل روستای خود به امر تولید و فعالیت اقتصادی بپردازند.

پورمختار با بیان اینکه در زمینه تأمین رفاه مردم برنامه ریزی خوبی نشده است، خاطرنشان کرد: نتوانستیم برای برای روحیه و رفاه مردم برنامه ریزی کنیم و اکنون ویلاسازی نه تنها در شمال بلکه در همین استان همدان و پشت استانداری نیز به چشم می خورد.

وی اضافه کرد: فضاهای سبز به خاطر این مطالبه روز به روز تغییر کرده و نتوانستیم این را ساماندهی کنیم بنابراین باید هر فضایی که غیرقابل کشت است و می شود از منابع ملی گرفت به این امر اختصاص داد تا مردم آباد کنند.

پورمختار گفت: شهرک های خاصی در استان ها ایجاد شده و مردم به جای اینکه برای یک فعالیت اقتصادی در کل مناطق تغییر کاربری ایجاد کنند با تأمین زیرساخت های مورد نظر در این مکان ها مستقر شوند تا شاهد از بین رفتن محیط زیست نباشیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.