'دستکاری و هر گونه تغییر در طبیعت موجب خشم آن می شود، وقتی صدای دوستداران طبعیت گوش فلک را کر می کرد که جنگل را نابود نکنید و صدور مجوز ویلا سازی در مناطق بکر طبیعی و جنگلی متوقف شود و تغییر کاربری جنگل به مزارع کشاورزی متوقف شود هیچ گوشی بدهکار نشد.
وقتی عده ای از کارشناسان و مردم دارای تجربه از حذف آبراه ها در مناطق کوهستانی و تبدیل آن به خیابان، حذف جوب ها اظهار نظر می کردند همه می خندیدند و بر این باور بودند که باران کجا بود تا سیل راه بیافتد و آن هم در استان هایی که خشکسالی خیلی وقته که به سراغش آمده است.
آری طبیعت و خشم این پدیده هیچ وقت قابل پیش بینی نبوده و حوادث طبیعی گاها خبر نمی کند و اگر هشدارهای لازم هم داده شود کسی به هشدارهای مدیریت بحران اعتنا نمی کند.
کاش افرادی که تبر را بر ریشه درختان جنگل می کوبیدند به جای یک درخت تنومند یک نهال کوچک می کاشتند، کاش احساس مسئولیت در حفظ منافع ملی به سراغ همه بیاید چرا که همه مردم سوار یک کشتی هستند، امروز به دنبال مقصر گشتن و اخراج یک نفر دردی را درمان نمی کند.
گر چه سهم اردبیل از جنگل ناچیز است اما ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی هر روز محموله های قاچاق چوب جنگل را متوقف و ضبط می کنندف چرا مسئولان استان های شمالی با این افراد خاطی برخورد نمی کنند.
پس می توان گفت این شتری است که احتمال خوابیدن آن جلوی در همه وجود دارد و خود کرده را تدبیر نیست و بیایید با طبیعت مهربان باشیم چرا خشم طبیعت دامن هر گناهکار و بیگناه را به یکباره می گیرد و تر هم در آتش خشک می سوزد'.
6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.