به گزارش ایرنا فوتبال به عنوان پرمخاطب ترین رشته ورزشی این روزها نزد خانواده ها به ویژه نونهالان و نوجوانان از استقبال بسیار خوبی برخوردار است و از همین رو می طلبد ضمن استانداردسازی مدارس، نظارت دقیق بر عملکرد آنها نیز صورت بگیرد.
مدارس فوتبال همدان در سال های اخیر بنا بر سیاست فدراسیون فوتبال و نیز توجه خانواده ها با رشد قابل توجهی همراه شده است و این مدارس در طول سال و بخصوص هنگام تعطیلی واحدهای آموزشی با تبلیغات گسترده نسبت به پذیرش و ثبت نام نونهالان و نوجوانان برای آموزش، فعالیت هایی را انجام می دهند.
با این حال طی سال های گذشته نیز شاهد فعالیت غیرمجاز برخی به عنوان مدارس فوتبال بودیم که با برخورد جدی از سوی نهادهای نظارتی نیز همراه شد.
امسال مدارس فوتبال همدان که دارای مجوز قانونی هستند با رشد 15 درصدی نسبت به سال قبل همراه شده و با این حال مسئولان هیات فوتبال این استان همچنان نسبت به برخورد با فعالیت غیرمجاز مدارس هشدار می دهند.

*برخورد قانونی با افراد فاقد صلاحیت مربیگری
رییس هیات فوتبال همدان تاکید کرد: افراد فاقد صلاحیت نمی توانند به عنوان مربی در فوتبال همدان فعالیت داشته باشند.
عباس صوفی با بیان اینکه برخی از مدارس فوتبال به صورت غیرقانونی و بدون استانداردهای روز فوتبال فعالیت دارند و افزود: باید نسبت به برخورد با آنها اقدام قانونی شود.
وی اضافه کرد: برخورد قاطع با متخلفان در ایجاد مدارس فوتبال غیرقانونی رویکرد هیات فوتبال استان همدان است.
صوفی بیان کرد: همچنین از آنجا که آموزش و پرورش از زیرساخت های ورزشی در فوتبال برخوردار است، انتظار داریم اجازه فعالیت در این عرصه به مربیان فاقد صلاحیت داده نشود.
وی تاکید کرد: تمامی مجوزهای فعالیت مدارس فوتبال را هیات فوتبال استان همدان صادر می کند و سایر مدارس فوتبال فاقد صلاحیت قانونی هستند.

* همکاری نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی
دبیر هیات فوتبال همدان نیز در این باره گفت: علاوه بر هیات فوتبال و دستگاه ورزش استان، نیروی انتظامی و تعزیزات حکومتی نیز با قانون شکنان پیرامون تاسیس مدارس غیرمجاز برخورد لازم را خواهند داشت.
مهدی بوجاریان افزود: راه اندازی مدارس فوتبال مستلزم تکمیل و ارایه مدارک مورد نیاز و استانداردسازی های لازم است.
وی اضافه کرد: باشگاه ها باید مجوز های لازم را از کمیسیون ماده 100 اداره کل ورزش و جوانان و نیز ثبت شرکت ها را داشته باشند و پروانه فعالیت برای آنها صادر شده باشد.
بوجاریان اظهار داشت: این مدارک نیز باید به رویت و تاییدیه کمیته امور باشگاه ها، آموزش و جوانان برسد و سپس هیات فوتبال با بررسی زیرساخت های باشگاه، مجوز فعالیت را صادر کند.
دبیر هیات فوتبال همدان خاطرنشان کرد: همچنین فعالیت مدارس فوتبال در فصل جاری نیاز به تاییده حراست اداره کل ورزش و جوانان همدان را دارد.
وی افزود: هرگونه فعالیت غیرمجاز با برخورد قانونی و پلمب مجموعه از سوی هیات فوتبال، دستگاه ورزش، نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی همراه خواهد بود.

* خانواده ها هزینه اضافی ندهند
دبیر هیات فوتبال همدان با تاکید بر تعیین شهریه مدارس فوتبال در سطح این شهرستان گفت: هزینه ثبت نام هر نوآموز یک میلیون و 900 هزار ریال است.
بوجاریان افزود: همچنین هر نوآموز باید 200 هزار ریال برای صدور بیمه ورزشی و 170 هزار ریال جهت حق عضویت فدراسیون فوتبال پرداخت کند.
وی اضافه کرد: هزینه تامین البسه مورد نیاز بازیکن به همراه توپ، ساک ورزشی و نیز لوگوی باشگاه نیز برعهده خانواده ها است مگر اینکه باشگاه طی قرارداد با شرکت های تولیدی نسبت به معرفی خانواده ها اقدام کنند.
دبیر هیات فوتبال همدان خاطرنشان کرد: البته نرخ ثبت نام نوآموزان در سطح شهرستان های استان براساس وضعیت اقتصادی منطقه متغیر است و هیات های شهرستانی نسبت به تعیین آن تصمیم گیری می کنند.
بوجاریان زمانبندی مدارس فوتبال را 30 جلسه تئوری و عملی عنوان کرد و گفت: شروع مدارس فوتبال از یکم تیرماه تا پایان پانزدهم شهریورماه سال جاری خواهد بود.
وی زمان ثبت نام از نوآموزان را دهم خردادماه جاری عنوان کرد و گفت: مدارس فوتبال در رده های زیر 10، 11، 12و 13 سال نام نویسی می شود.
دبیر هیات فوتبال همدان افزود: هر مدرسه فوتبال نیز باید دارای مدیر آکادمی و مدیر مدرسه فوتبال باشد.

* الزام حضور در دوره های آموزشی
دبیر هیات فوتبال همدان تاکید کرد: تمامی مربیان مدارس فوتبال باید در کلاس دانش افزایی حضور یابند.
وی افزود: این کلاس 25 خردادماه امسال در باشگاه شهرداری همدان برگزار می شود.
بوجاریان با تاکید بر حضور مدیران مدارس فوتبال در کلاس توجیهی گفت: این کلاس نیز 20 خردادماه جاری در باشگاه شهرداری همدان برگزار می شود و حضور تمامی مدیران الزامی است.
وی با اشاره به اینکه سال قبل پنج هزار نوآموز در قالب 31 مدرسه فوتبال در سطح استان همدان فعالیت داشتند، گفت: امسال با رشد 15 درصدی مدارس فوتبال مواجه هستیم.
بوجاریان افزود: تاکنون 46 مدرسه فوتبال در سطح استان همدان نسبت به کسب تاییدیه ها و اخذ مجوزهای لازم اقدام کرده اند.
بیش از 10 هزار فوتبالیست در رده های سنی مختلف در سطح استان همدان فعالیت دارند.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.