یداله روحانی منش روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یکی از این افراد به خاطر ناتوانی در پرداخت مهریه 100 سکه ای از دوم بهمن سال گذشته راهی زندان شده بود.
وی اضافه کرد: طبق تحقیقات صورت گرفته این مرد 50 ساله مُعسر شناخته شده و 79 میلیون ریال به زوجه پرداخت و مابقی بدهی قسط بندی شد.
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان بیان کرد: همچنین یک بیمار قلبی که از ناحیه یک چشم معلول و زیر پوشش بهزیستی بود نیز به علت ناتوانی در پرداخت بدهی 100 میلیون ریالی از چهارم فروردین امسال زندانی شده بود.
روحانی منش ادامه داد: این فرد اقدام به خرید اجناسی از شرکت تعاون روستایی با قرار دادن سفته کرده بود که که به علت ناتوانی در پرداخت بدهی و شکایت شرکت تعاون روستایی زندانی شد.
وی بیان کرد: رویکرد ستاد دیه شناسایی زندانیان نیازمند و بدهکاران مالی زیر 200 میلیون ریال به منظور زمینه سازی برای آزادی سریع آنها است.
روحانی منش با بیان اینکه هفته آینده جشن گلریزانی به همین منظور برگزار می شود اظهار داشت: چنانچه هر یک از اعضای خانواده حداقل ترین رقم ها حتی 100 هزار ریال برای آزادی زندانیان اختصاص دهد امسال می توان شمار زیادی از زندانیان جرائم غیر عمد را آزاد کرد.
369 زندانی جرائم غیرعمد هم اینک در زندان های استان همدان تحمل حبس می کنند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.