بر اساس مصوبه و ابلاغ شورای عالی اداری تا پایان برنامه ششم توسعه، 30 درصد پست های مدیریتی در همه سطوح باید در اختیار بانوان قرار گیرد که اکنون این مصوبه به بار نشسته است.
سیاست توجه به حضور بانوان در عرصه های مدیریتی که توسط شورای عالی اداری مصوب و ابلاغ شده در سطح کشور و استانها به صورت تدریجی و با شناسایی و توان افزایی بانوان در حال اجرا است.
لازمه تحقق کامل این مصوبه توجه به توانمندی، کارآمدی و تخصص بانوان است و بدون شک این قشر موثر جامعه با استفاده از توانایی و شایستگی های خود می توانند به توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر کشور در بخش های مختلف کمک کنند.
در 2 سال گذشته با همراهی و حمایت دولت تدبیر و امید بیش از 50 کرسی مدیریتی و تصمیم سازی در نقاط مختلف کشور به زنان سپرده شده است و بانوان توانمند موفق شدند در سطح مدیریت کلان و در کرسی های مرتبط با وزارتخانه ها منصوب شوند و در این مدت تعدادی نیز بر مسند پست های میانی و مدیرکلی دستگاه های مختلف اجرایی نشسته اند.
اما همدان اولین استانی بود که از بین 9 فرمانداری، هشت معاون فرماندار زن انتخاب کرد و در اسفند 96، یکی از بانوان به عنوان نخستین معاون فرماندار زن در استان همدان در معاونت عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان رزن معرفی شد.
سید سعید شاهرخی استاندار همدان پس از انتصاب خود در این سمت، ادامه برنامه استاندار سابق و در راستای سیاست های دولت روند واگذاری مسئولیت به جوانان و بانوان توانمند را در برنامه کاری خود قرار داد و در یکی از نشست های خود اعلام کرد در واگذاری مسئولیت به جوانان و بانوان «دستمان نمی لرزد» و به همین منظور برای هر فرماندار یک معاون زن منصوب کرده ایم.
شاهرخی قول داد که سهم 30 درصدی بانوان فرهیخته و توانمند در سطح مدیریت دستگاه های اجرایی استان تحقق خواهد یافت و به مدیران سایر دستگاه های اجرایی نیز تاکید کرد که سپردن مسئولیت به بانوان را آغاز و این راهبرد را عملیاتی کنند.
با توجه به اهمیت این موضوع و توانمندی بانوان این روند ادامه یافت تا جایی که در چند روز گذشته نیز مسئولیت سرپرستی فرمانداری اسدآباد به یکی از بانوان واگذار ‌شد.
این در حالی است که سایر مدیران استان همدان نیز در این زمینه کوی سبقت را از یکدیگر ربودند و با سپردن مدیریت به بانوان برای تحقق این مصوبه پیشگام شدند و در این راستا سرپرستی اداره کل ورزش و جوانان اسدآباد نیز چندی پیش به یکی دیگر از زنان واگذار شد تا پای بانوان به عرصه مدیریت ورزشی نیز باز شود.
ایجاد زمینه و فضای مناسب برای فعالیت و حضور بانوان مستعد و توانمند در امور مختلف را به فال نیک می گیریم اما با توجه به این نکته که دولت علاوه بر حضور بانوان و جوانان در عرصه های مدیریتی بر شایسته سالاری نیز تاکید دارد و یکی از مولفه های شایسته سالاری نیز داشتن تخصص و توان بالای مدیریتی است لذا انتظار می رود مدیران ارشد در واگذاری مسئولیت به زنان و بانوان با حساسیت لازم قدم بردارند و به دور از مسایل شعاری و احساسی با مطالعه و استفاده از نظرات کارشناسی افرادی توانمند، متخصص و آشنا به مسایل اجرایی و سیاسی را به کار گیرند.
امید است بانوان توانمند و متخصص که با اعتماد دولت تدبیر و امید بر کرسی مدیریت تکیه زده اند همانند سابق با استفاده از تجربه و با اتکا به توان و دانش و ارتقای مهارت های علمی و عملی خود بتوانند در سالی که یکی از مهمترین انتخابات کشور برگزار می شود همپای مردان برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام های موثری بردارند.
خبرنگار مرکز همدان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.