به گزارش ایرنا، بهروز اکرمی روز دوشنبه در نشست کارگروه بانوان استان با موضوع ورزش افزود: دولت نگاه ویژه ای به نقش مشارکتی مردم بویژه بانوان در عرصه های مختلف دارد اما خود به تنهایی نمی تواند در همه زمینه های فرعی و بدیهی زندگی روزمرده افراد ورود کند.
وی بیان داشت: زنان مدیران عاطفی خانواده هستند و یکی از شاخص‌ های توسعه یافتگی کشورها هم میزان مشارکت و نقش زنان در آن است.
معاون استاندار هرمزگان اظهارکرد: افزایش امکانات ورزشی جهت رفع نیازهای زنان، همسویی باشگاه های دولتی برای کارکنان با هماهنگی دستگاه ها، افزایش تعداد مربیان متخصص زن در امور ورزش در سطح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی، پژوهش در حوزه زنان و ورزش و اختصاص منابع ممکن برای ورزش بانوان و تربیت و آموزش مربیان زن از مطالبات جامعه زنان در راستای توسعه ورزش است.
اکرمی گفت: جامعه نیازمند مادرانی تندرست و با نشاط است و در این راستا مسئولان باید توجه ویژه ای به ورزش بانوان بخصوص افراد شاغل داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه نقش رسانه‌ها در این بخش بسیار تاثیرگذار است، گفت: باید تاثیر ورزش بر سلامت جامعه بخصوص بانوان، توسط رسانه‌ها پررنگ نشان داده شود.
*اجرای طرح سلامت و نشاط بانوان هرمزگان از اول مردادماه 96
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان هم در این نشست گفت: طرح سلامت و نشاط بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی به نام 'نسیم تندرستی' در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان به تصویب رسید و از اول مردادماه 96 اجرایی می شود.
زهرا یعقوب نژاد افزود: دستگاه های اجرایی باید با شناسایی افراد و ارزیابی مکان های ورزشی اختصاصی برای بانوان شاغل طبق برنامه ریزی اداره کل ورزش و جوانان و معرفی مربیان کاروز طرح یاد شده را از ماه آینده اجرا کنند.
وی بیان داشت: دولت تدبیر و امید نگاه مثبتی به ورزش بانوان دارد که انتظار می رود با برنامه ریزی هدفمند، نقش بانوان به دلیل توانمندی، ارتقا داده شود و این مهم تنها با تلاش همه جانبه خود بانوان میسر می شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان یادآورشد: بانوان ورزشکار می‌توانند نقش موثری درعرصه‌های کشوری، بین ‌المللی و جهانی ایفا کنند.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.