مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: رئیس دادگستری استان همدان بر این نکته تاکید کرده که تا دو هفته آینده تمام زندانیان مهریه باید آزاد شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از همدان، یدالله روحانی‌منش مدیرعامل ستاد دیه استان همدان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 23 ماه مبارک رمضان مورخ 8 خرداد جشن گلریزان سال 98 برگزار خواهد شد، اظهار کرد: از قبل از شروع ماه رمضان تا به امروز حدود 170 میلیون تومان کمک مردمی جمع‌آوری شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با بیان اینکه سال گذشته 302 نفر با مبلغ بدهی 24 میلیارد و 769 میلیون تومان آزاد شدند، تصریح کرد: 50 درصد از این مبلغ را شکات پرونده بخشیده‌اند.

روحانی‌منش با اشاره به اینکه حدود 3 میلیارد و 600 میلیون تومان از طریق دادگاه‌ها اعسار گرفتند، بیان کرد: سه میلیارد و 100 میلیون تومان کمک‌های بلاعوض  و حدود 3 میلیارد و 70 میلیون تومان وام از طریق بانک‌های عامل پرداخت شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با بیان اینکه تا آخر سال 98 تمام 369 زندانی آزاد خواهند شد، اضافه کرد:  پرونده‌هایی که بدهی آن‌ها بین 10 تا 15 میلیون تومان است را ستاد دیه تقبل می‌کند اما به شرط آنکه نیازمند بودن فرد مشخص شود.

روحانی‌منش با اشاره به اینکه از اول سال 98 تا به امروز 31 نفر زندانی آزاد شده است، گفت: مبلغ بدهی این افراد 6 میلیارد و 193 میلیون و 203 هزار تومان بود.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با بیان اینکه یکی از بزرگترین حامیان ستاد دیه شکات پرونده‌ها هستند، تصریح کرد: 4 میلیارد و 800 میلیون تومان از مبلغ بدهی 31 نفری که امسال آزاد شده‌اند توسط شکات پرونده‌ها بخشیده شده است.

روحانی‌منش با اشاره به اینکه دو هزار و 884 نفر در طی 10 سال گذشته از زندان آزاد شده‌اند، گفت: بدهی این افراد 171 میلیارد و 300 میلیون تومان بود که حدود 35 درصد از این مبلغ توسط شکات پرونده بخشیده شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با بیان اینکه حدود 21 میلیارد و 500 میلیون تومان از مبلغ ذکر شده وام قرض‌الحسنه  بود، خاطرنشان کرد: 29 میلیارد و 938 میلیون تومان نیز از کمک‌های مردمی تامین شد.

حسن خانجانی، رئیس هیئت مدیره ستاد دیه استان همدان با اشاره به  اینکه ستاد دیه نهادی مردمی و غیردولتی است، اظهار کرد: چنانچه مردم در مسائلی مانند ضمانت، معامله، ازدواج و تعیین مهریه‌های خود دقت داشته باشند آمار زندانیان حاضر در زندان‌ها کاهش خواهد یافت.

خانجانی با بیان اینکه از سال گذشته مردم با مشکلات اقتصادی  بیشتری رو به رو شده‌اند، گفت:  زندانیان مهریه تعیین تکلیف خواهند شد.

وی با بیان اینکه 48 نفر زندانی مهریه در استان داریم، بیان کرد: رئیس دادگستری استان همدان بر این نکته تاکید کرده است که تا دو هفته آینده تمام زندانیان مهریه باید آزاد شوند.

خانجانی با اشاره به این موضوع که بیشترین بدهی مهریه 900 سکه است، خاطرنشان کرد: پس از افزایش قیمت سکه، تعداد زندانیان مهریه تا 50 درصد افزایش یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.