حمیدرضا متین روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: واردات استان همدان در فروردین امسال 202 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته که نشان دهنده رشد تولید و تقاضا است.
وی اضافه کرد: عمده محصولات وارداتی استان همدان مواد اولیه واحدهای تولیدی و صنعتی است که از سه ماهه آخر سال 97 تقاضا برای ورود آنها بیشتر شد و در فروردین به رشد چشمگیری رسید.
متین خاطرنشان کرد: اگر چه واردات چندان زیبنده کشور و مورد پسند سیاست های اقتصاد مقاومتی نیست اما این موضوع را به لحاظ چرخش چرخ صنایع و رونق تولید و اشتغال به فال نیک می گیریم.
رییس سازمان صمت همدان به رشد اقلام صادراتی استان در فروردین امسال نیز اشاره کرد و گفت: فروسیلیس 280 درصد، وازلین صنعتی 430 درصد و ترشی و خیار شور212 درصد نسبت به فروردین سال قبل رشد داشته اند.
وی یادآوری کرد: سال گذشته 943 میلیون دلار کالای تولید شده استان از گمرک همدان و دیگر نقاط کشور صادر شده که مشتری این کالا بیشتر کشورهای عراق و افغانستان است.
متین ادامه داد: سیم مسی، کشمش، سیمان، گونی پلاستیکی، فروسیلیس، ماست، خیار شور، خاکهای صنعتی گونی پلاستیکی و وازلین صنعتی از بیشترین اقلام صادراتی همدان است و با وجود تحریم ها و شرایط اقتصادی نامناسب در صادرات عملکرد خوبی داشته ایم.
رییس سازمان صمت همدان با بیان اینکه روزانه 120 تریلر میلگرد از مرز باشماق خارج می شود و همدان از سهم صادرات این محصول بی بهره است، افزود: تمهیداتی اندیشیده شده که این محصول در سه ماهه دوم امسال به حجم صادرات استان اضافه شود.
متین با اعلام تحقق هدفگذاری صادرات سال قبل گفت: برای امسال صادرات یک میلیارد و 300 میلیون دلاری را پیش بینی کرده و برای رسیدن به این هدف تلاش می کنیم.
177 قلم کالای صنعتی، صنایع دستی و کشاورزی از استان همدان صادر می شود.
7527/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.