مهدی صفی خانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: زاد و ولد گونه های حیات وحش از دهم یا پانزدهم اردیبهشت بستگی به شرایط اقلیمی منطقه آغاز می شود.
وی اضافه کرد: با توجه به زیبایی طبیعت در فصل اردیبهشت شمار درخواست ها برای بازدید از مناطق حفاظت شده افزایش می یابد.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان اظهار داشت: پیش از ماه مبارک رمضان با هجمه زیادی درخواست برای حضور در مناطق حفاظت شه مواجه بودیم که با حضور گروهی در این مناطق موافقت نشد.
صفی خانی ادامه داد: چرا که حضور گردشگران و طبیعت گردان در این مناطق و ایجاد و سر و صدا به حیوانات استرس وارد کرده و زاد و ولد آنها را با مشکل مواجه می کند.
وی درباره صدور مجوز شکار نیز توضیح داد: حدود چهار سال است که برای پستانداران و چهارپا پروانه شکار صادر نشده است.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان ادامه داد: صدور مجوز شکار پرندگان نیز از مهر ماه آغاز و تا اسفند ادامه دارد هزر چند چندسالی است که در این زمینه هم پروانه ای صادر نشده است.
صفی خانی درباره تردد محیط بانان با خودرو و تاثیر آنان در استرس حیات وحش اظهار داشت: زاد و ولد گونه ها در مناطق پایین دست نیست بلکه در ارتفاعات و لابه لای سخره ها صورت می گیرد.
وی ادامه داد: محیط طبانان در مناطق پایین دست با خودرو و موتورسیکلت تردد دارند و وسایل نقلیه امکان تردد در ارتفاعات را ندارند.
استان همدان دارای 6 منطقه حفاظت شده و 11منطقه شکار ممنوع است؛ همچنین طبق مطالعات صورت گرفته در سه دهه اخیر، 40 گونه پستاندار، 181گونه پرنده، 43 گونه خزنده، 39 گونه ماهی و چهارگونه 2 زیست در این استان شناسایی شده است.
7526/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.