سید حبیب اله موسوی ‌بهار روز یکشنبه در دوازدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و آیین بزرگداشت روز استاد اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی همدان باید به سمت دانشگاه نسل سومی و کارآفرین پیش برود.
وی اضافه کرد: توریسم سلامت، توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و فروش علم توسط مرکز رشد از مولفه های مورد تاکید برای تحقق کارآفرینی حوزه درمان به شمار می رود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان بیان کرد: بر این اساس، فروش مقالات قوی و تربیت دانشجوی خارجی از الزام های فروش علم محسوب می شود.
موسوی بهار خواستار برگزاری کنگره هایی متناسب با نام و آوازه بوعلی‌سینا شد و افزود: مزین شدن دانشگاه علوم پزشکی همدان به نام «ابن سینا» نشان از شایستگی این دانشگاه است.
وی ابراز امیدواری کرد: اساتید و پزشکان دانشگاه در آیین بزرگداشت حکیم بوعلی سینا و روز پزشک به صورت گسترده و باشکوه شرکت کنند تا این برنامه بازتاب جهانی داشته باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان اظهار داشت: 40 تن از دانشجویان تبعه پاکستان در مقطع mbbs از هفته های اخیر در دانشگاه ابن سینا همدان مشغول به تحصیل شدند.
موسوی بهار در ادامه بهبود وضعیت آزمایشگاه های علوم‌پایه را از اولویت‌های کاری این دانشگاه دانست و به بیان وضعیت و فعالیت های صورت گرفته در بیمارستان های همدان در قالب هتلینگ طرح تحول سلامت پرداخت.
وی توسعه رشته‌های مهم چشم پزشکی، تغذیه و طب سنتی را خواستار شد و تاکید کرد: نباید سرمایه مملکت را صرف رشته های بدون بازدهی کرد چراکه فعالیت گروه های آموزشی باید دارای توجیه باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از کمک این دانشگاه به سیل زدگان خبرداد و گفت: با با توجه به اهمیت و ضرورت کمک به هموطنان آسیب دیده، هزینه بزرگداشت روز استاد امسال برای کمک به آسیب دیدگان از سیل اختصاص یافت.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.