افشین حولکی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: بازرسان در طرح سلامت رمضان علاوه بر بررسی وضعیت بهداشتی قنادی ها و مکان عرضه آش و حلیم ، بهداشت اماکن متبرکه، مساجد و مکان های زیارتی را نیز رصد می کنند.
وی اضافه کرد: تیم های بازرسی با استفاده از دستگاه پرتابل اقدام به سنجش کیفیت روغن مورد استفاده برای تهیه زولبیا و بامیه می کنند.
کارشناس ناظر بر مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی معاونت بهداشتی همدان اظهار داشت: چنانچه روغن و مواد اولیه مورد استفاده حایز شرایط لازم نبوده و بیش از حد استفاده شده باشد، در محل معدوم می شود.
حولکی ادامه داد: وضعیت عرضه مواد غذایی در نمایشگاه نیز بررسی می شود تا از عرضه اجناس متفرقه و بدون کیفیت جلوگیری شود.

** جلوگیری از فروش موادغذایی بی کیفیت در نمایشگاه
وی گفت: در نخستین نشست کمیسیون نظارت بر اصناف و اماکن موضوع هایی همچون تداخل صنفی به ویژه در ماه مبارک رمضان مطرح شد.
کارشناس ناظر بر مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی همدان افزود: برخی اصناف از جمله دارندگان بنگاه معاملات ملکی اقدام به عرضه آش، شله زرد، زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان می کنند.
حولکی ادامه داد: همچنین برخی از خواروبارفروشی ها به ویژه در روستاها اقدام به عرضه زولبیا و بامیه می کنند در حالیکه این اقلام باید در قنادی ها تولید و به فروش برسد.
وی بیان کرد: طبق تصمیم اعضای کمیسیون نظارت بر اصناف و اماکن تیم های مشترک با حضور بازرسان معاونت بهداشتی، تعزیرات، اتاق اصناف، اتحادیه اغذیه فروشی ها و اماکن تشکیل شده و در ماه رمضان فعالیت می کنند.

** عرضه آش و شله زرد در خارج از مغازه ممنوع است
کارشناس ناظر بر مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی همدان اظهار داشت: تیم های بازرسی با افرادی که اقدام به عرضه آش و شله زرد در خارج از مغازه می کنند برخورد می کند.
حولکی اضافه کرد: در صورت ضرورت و تمرد فرد خاطی، محل فعالیت او پلمب یا جواز فعالیت او باطل شده و متخلف به مرجع قضایی معرفی می شود.
وی ادامه داد: عرضه آش و شله زرد در خارج از مغازه نمایی زشت از شهر را به نمایش گذاشته و علاوه بر آن، رفت و آمد عابران و خودرو و نشست گرد و غبار و میکروب بر روی این مواد غذایی می تواند موجب بروز بیماری شود.
وی بیان کرد: تیم های بهداشت محیط همدان در خارج از ساعت اداری نیز اقدام به گشت زنی، بررسی وضعیت مواد غذایی و برخورد با متخلفان می کنند.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.