علیرضا قره گوزلو روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز همدان افزود: با اجرای طرح یکپارچه سازی اراضی، علاوه بر علمی شدن کشاورزی و مقرون به صرفه بودن، درآمد بهره برداران افزایش یافته و سطح زندگی روستاییان بهبود می یابد.
وی ادامه داد: افزایش سطح زیر کشت، کاهش هزینه های تولید، کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها، صرفه جویی در مصرف آب و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی از دیگر مزایای اجرای طرح یکپارچه سازی اراضی کشاورزی است.
رییس روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: 33 درصد از اشتغال این استان توسط بخش کشاورزی انجام می شود و این در شهرستان تویسرکان حدود 80 درصد است.
قره گوزلو با بیان اینکه گستره کار در بخش کشاورزی زیاد است افزود: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی اطلاع رسانی در این بخش بسیار ضروری و از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی ادامه داد: در سالی که به نام رونق تولید نامگذاری شده برای پربار شدن بخش کشاورزی باید سیاست های کاری را وسیع تر کرده و سرمایه گذاری را به این سمت و سو سوق داد چراکه با ادامه فعالیت های قبل این اهداف محقق نمی شود.
قره گوزلو با بیان اینکه 500 تشکل کشاورزی در استان همدان فعال است اظهار داشت: باید این تشکل ها را به سمت اخبار و اطلاعات سوق داد.
وی اخطاریه های مهم کشاورزی را بسیار ضروری دانست و افزود: در ایام عید حدود 10 اخطاریه به کشاورزان داده شد اما برخی از آنها به این اخطاریه ها بی توجه هستند.
وی تجهیز اراضی کشاورزی به آبیاری نوین را از دیگر برنامه های جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: اکنون 85 درصد از اراضی کشاورزی استان همدان به آبیاری نوین مجهز شدند که کشاورزان همدان در سطح کشور در این زمینه پیشرو هستند.
رییس روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی همدان افزود: برای بهره وری بیشتر در زمینه کشاورزی باید کلاس های ترویجی بهتر برگزار شود و در این راستا کارشناسان کشاورزی مزرعه به مزرعه مباحث علمی را عملیاتی می کنند.
قره گوزلو با تاکید بر اینکه قنات هایی که بر اثر سیل آسیب دیدند باید تا چند روز آینده لایروبی شوند افزود: اگر این کار انجام نشود و آب به مزارع نرسد کشاورزان توان کار کردن ندارند لذا در این زمینه باید اعتبارات خسارات سریع اختصاص یابد.
وی از فعالیت 117 هزار بهره بردار در استان همدان خبر داد و گفت: در این زمینه همدان از ظرفیت بسیاری برخوردار است و این استان در زمینه پرورش زنبورعسل، گیاهان دارویی و «سیر» حرف های زیادی در سطح کشور دارد.
2087/7523
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.