به گزارش ایرنا حجت الاسلام احد آزادیخواه عصر یکشنبه در نشست ستاد بازآفرینی پایدار شهری ملایر با اشاره به حجم بالای جمعیت ساکن در بافت فرسوده و مناطق قدیمی این شهر افزود: نسخه ای از طرح بازآفرینی شهری به نمایندگان ملایر داده شود تا در صورت نیاز پیگیری های لازم از تهران انجام شود.
وی اضافه کرد: سند راهبردی توسعه استان و شهرستان ملایر با تدبیر استاندار همدان تدوین شد که یکی از اساسی ترین محورها در این سند، راه و شهرسازی است که در سه سال آینده برنامه های قابل اجرای این دستگاه تدوین شده است.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم ضمن تقدیر از تلاش های مدیرکل راه و شهرسازی همدان و رییس این دستگاه اجرایی در ملایر، خواستار استمرار فعالیت ها در مسکن مهر این شهر شد و افزود: مشکلات مردم در این منطقه هر چه سریعتر رفع شود.
حجت الاسلام آزادیخواه تکمیل چهارخطه محور ملایر، سامن به بروجرد را یکی از مطالبات مهم مردم ملایر عنوان کرد و گفت: این طرح باید با جدیت دنبال شود، ما نیز برای پیگیری مسایل و مشکلات این طرح کمک می کنیم.
وی همچنین خواستار پرداخت مطالبات مالکان محور ملایر به توره و مسیر جوزان شد و بیان کرد: برای حل این مشکل اگر هر اقدامی در سطح ملی نیاز است، انجام می دهیم.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تکمیل آسفالت راه های روستایی این شهرستان را از دیگر مطالبات برشمرد و ادامه داد: با توجه به اینکه زیرسازی بسیاری از راه های روستایی ملایر انجام شده است، برای اتمام آسفالت آنها باید یک اقدام مشارکتی صورت گیرد.
حجت الاسلام آزادیخواه با اشاره به واگذاری اختیار وزارتخانه ها به مدیران کل استانی گفت: چنانچه مدیران کل استان ابلاغی از وزیر دارند، تصمیم های اجرایی را خودشان اتخاذ کنند.

** دولت اهتمام ویژه ای به اجرای طرح بازآفرینی دارد
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز به اهتمام دولت تدبیر و امید در اجرای طرح بازآفرینی و توجه به مناطق کمتر برخوردار بیان کرد: با وجود وضعیت نامناسب اقتصادی، دولت هزینه‌ های زیادی را در سال گذشته در این حوزه انجام داده است.
باب الله فتحی هدف ستاد بازآفرینی شهری را کاهش فاصله دهک‌های پایین جامعه و ارتقا وضعیت فرهنگی و اجتماعی مناطق کمتر برخوردار عنوان کرد و افزود: در این زمینه تمامی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان پای ‌کار هستند و دولت نیز تمام توان خود را با ارایه کمک های مناسب به کار گرفته است.
وی ادامه داد: برخی از این طرح ها به صورت دو یا چند جانبه بین دستگاه‌های اجرایی این شهرستان اجرا شده است که نشان از تعامل و همکاری مناسب بین مدیران است.
فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: در رابطه با اجرای طرح های بازآفرینی شهری دستگاه‌ های اجرایی نباید به فکر خود و یا صرفه اقتصادی باشند، بلکه با مد نظر قرار دادن مصلحت شهری، به فکر توسعه و تقویت محله های کمتر برخوردار شهر باشند.
فتحی با اشاره به نگاه ویژه استاندار همدان به این حوزه گفت: نمایندگان ملایر نیز با پیگیری های مستمر خود به دنبال حل مشکل اجرای این طرح از طریق استانی و ملی هستند.
به گزارش ایرنا، 9 طرح بازآفرینی شهری با اعتباری افزون بر 61 میلیارد ریال در محله های هدف «شمس آباد» و «سر جو» تعیین شده است.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.