به گزارش ایرنا، مهدی جمالی نژاد شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از مجموعه «مینی وُرد» و بام ملایر در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر 80 هزار طرح عمرانی نیمه تمام دولتی در کشور وجود دارد.
وی ادامه داد: بیشترین دغدغه و مشکلات شهرداری ها نیز تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام است که تمام تلاش و همت ما بر تکمیل این طرح ها است.
رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: در بازدیدی که از مجموعه مینی وُرد و بام ملایر داشتیم، این طرح یکی از طرح های ارزشمند در کشور است که برای نخستین بار احداث شده و اهتمام ما بر تکمیل این مجموعه است.
جمالی نژاد با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور ابراز امیدواری کرد: با همدلی و هم افزایی دستگاه های اجرایی بتوانیم توسعه و عمران را در کشور رقم بزنیم.
وی با اشاره به بارندگی ها و سیلاب های اخیر در کشور بیان کرد: بیش از 180 هزار واحد مسکونی بر اثر این بارندگی ها در نقاط مختلف کشور تخریب و آسیب دید که نیازمند بازسازی و نوسازی است.
معاون عمران و توسعه شهری کشور ادامه داد: از این تعداد 70 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب شده و باید احداث شود و مابقی واحدهای مسکونی نیاز به نوسازی دارند.
جمالی نژاد کل خسارت های سیلاب در کشور را 350 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تلاش ما بر این است تا در طول سال بیش از 90 درصد از این واحدهای مسکونی بازسازی و نوسازی شوند.
وی خاطرنشان کرد: همدان یکی از استان هایی بود که به خوبی بحران سیلاب های اخیر را مدیریت کرد و کمترین آسیب را در این زمینه متحمل شد.
جمالی نژاد با بیان اینکه تمام تلاش ما جبران خسارت های سیلاب در نقاط مختلف کشور از جمله استان همدان است بیان کرد: وزیر کشور حضوری بی واسطه در مناطق سیل زده داشت و از نزدیک بر روند کمک رسانی به سیل زدگان و و مدیریت امداد و کمک ها نظارت داشت.
وی همچنین در حوزه کمک به شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز گفت: در بودجه سال 98 در حوزه شهری و روستایی اعتبارات خوبی پیش بینی شده تا بتوانیم پشتیبانی خوبی از این نهادها داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور روز جمعه به منظور بازدید از خسارت های ناشی از سیلاب به استان همدان سفر کرد.
بازدید از مجموعه تفریحی و گردشگری مینی وُرد، بام ملایر، مسکن مهر و شرکت در نشست مشترک شهرداران، بخشداران و شوراهای اسلامی شهرستان ملایر از دیگر برنامه های سفر یکروزه وی به این استان بود.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.