مصطفی پناهنده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در این بارش ها 850 کیلومتر از راه های استان آسیب دید، افزود: در بارش های اخیر به راه های جاده ای همدان آسیب زیادی وارد شد، اما این صدمه، پیکره راه های استان را تحت تاثیر قرار نداد.
وی با اشاره به اینکه بارش های اخیر برخی از راه ها را از بین برد، ادامه داد: با کار شبانه روزی 516 تن از کارکنان راهداری استان این راه ها بازگشایی شدند.
پناهنده با بیان اینکه بارش های نوروز امسال به 528 دهنه پل آسیب وارد کرد، گفت: به دلیل جابجایی خاک، رانش زمین در نقاط مختلف استان به مرور در حال اتفاق است و از این رو برخی از خسارات به تازگی رخ می دهد.
وی اضافه کرد: گردنه اسدآباد، گرین و بسیاری از راه های روستایی استان درگیر رانش زمین هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه بهسازی راه ها زمان و فصل خود را می طلبد، ادامه داد: 285 دستگاه از ماشین آلات سبک و سنگین راهداری همدان در حال لکه گیری و بهسازی راه های استان هستند.
وی عنوان کرد: حجم بارش ها به گونه ای بود که بیش از 12 هزار تن شن و نمک برای بازگشایی راه ها استفاده شده است و این نمک پس از نفوذ، موجب فرسایش آسفالت می شود.
پناهنده با بیان اینکه گرفتگی کانال و آبگرفتگی جاده، مسیر راه روستای سولان را مسدود کرد، افزود: برای بازگشایی مسیر آب، جاده تخریب شد و پس از اصلاح دوباره این راه ساخته می شود.
وی با اشاره به تخریب راه منطقه گردشگری مریانج بر اثر رانش زمین، تاکید کرد: راه این منطقه را شهرداری ساخته است و نگهداری آن به عهده راهداری نیست.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان با اشاره به کمک دو مرحله ای به مناطق سیل زده استان لرستان گفت: در مرحله نخست 13 دستگاه ماشین آلات راهداری به این مناطق اعزام و راه های ارتباطی سه روستای شول آباد، سپید دشت و مرگسر بازگشایی شد.
وی اظهار داشت: در مرحله دوم نیز قطعه 10 کیلومتری از راه افرینه - معمولان با 20 دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری همدان در حال بازگشایی است.
پناهنده با اشاره به اینکه میانگین عمر ناوگان اتوبوس های جاده ای استان کمتر از 9 سال است، گفت: در 9 ماه گذشته نزدیک به 31 هزار حلقه لاستیک بین ناوگان حمل و نقل عمومی که رانندگان آن ها کارت هوشمند دارند توزیع شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت گردنه اسدآباد به عنوان یکی از پرترددترین محورهای استان، تصمیم داریم امسال باندهای رفت و برگشت این جاده را جداسازی کنیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان اضافه کرد: 106 نقطه حادثه خیز استان در سال گذشته شناسایی شد که تا کنون خطر 36 نقطه برطرف شده است.
وی ادامه داد: 70 نقطه حادثه خیز دیگر نیازمند اصلاح هندسی است که در صورت تامین اعتبار، خطرات این نقاط نیز بر طرف می شود.
به گزارش ایرنا، 34 پایگاه ثابت و سیار برای نگهداری جاده های استان همدان فعال است که با 285 دستگاه ماشین آلات راهداری به همراه بیش از 500 نیروی راهدار، جاده های این استان را نگهداری می کنند.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.