مهدی سماواتی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پارسال 9 هزار و 700 نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزی استان شدند و شمار افراد زیر پوشش به 97 هزار تن رسید.
وی با بیان اینکه 13 هزار تن از بیمه شدگان بانوان هستند، افزود: با فرهنگسازی و آگاهی بخشی سن بیمه شدگان کاهش یافته به طوریکه بیشتر اعضای صندوق در رده سنی 20 تا 30 سال قرار دارند.
سماواتی اضافه کرد: افزایش چشم گیر اعضای صندوق، همدان را در رده سوم کشوری قرار داد و همچنین سال گذشته صندوق بیمه این استان به عنوان نمونه کشوری تقدیر شد.
وی با اشاره به ارتقا دانش و آگاهی روستاییان و عشایر استان در حوزه بیمه گفت: با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی، مردم بیمه را از اولویت های زندگی خود قرار داده اند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همدان نرخ وفاداری بیمه شدگان این استان را 72 درصد اعلام کرد و افزود: این رقم نشان می دهد بیمه شدگان هر سال حق بیمه خود را به موقع واریز می کنند.
سماواتی با اشاره به بازنشستگی پیش از مورد و از کار افتادگی و فوت 800 نفر از بیمه شدگان در سال قبل، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پنج هزار خانوار از این صندوق، حقوق دریافت می کنند.
وی میزان حقوق دریافتی مستمری بگیران این صندوق را 2 تا 6 میلیون ریال در ماه بیان و اضافه کرد: این مبلغ بر اساس حق بیمه پرداختی بیمه شدگان تعیین می شود.
سماواتی اظهار داشت: افراد متقاضی بیمه شدن در این صندوق می توانند یکی از هشت سطح درآمدی اعلام شده در سال 98 را برگزیده و از 2 میلیون و 700 هزار تا 6 میلیون 600 هزار ریال حق بیمه را به طور سالانه واریز کرده و از خدمات این صندوق برخوردار شوند.
صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با 47 کارگزار در مناطق شهری و روستایی استان همدان فعالیت دارد.
7527/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.