به گزارش ایرنا، محمدرضا واعظ مهدوی روز سه شنبه در آئین افتتاح دفتر بیمه روستایی و عشایری روستای سعدی کرمان افزود: با توجه به سرجمع اعتبارات در نظر گرفته شده از سوی دولت حدود 60 میلیارد تومان برای بیمه 125 هزار خانوار روستایی و عشایری در استان کرمان می شد هزینه کرد که به علت عدم اطلاع رسانی امکان جذب آن فراهم نشده است.
وی علت اصلی اسقبال نکردن این اقشار از بیمه یاد شده را نداشتن آگاهی لازم آنان از مزیت های این بیمه برشمرد و از رسانه ها، ائمه جمعه و هر کسی که تریبونی در اختیار دارد خواست تا در این خصوص روشنگری کنند.
واعظ مهدوی اظهار داشت: یک میلیون و 670 هزار نفر در کشور از بیمه روستایی و عشایری استفاده می کنند که از این تعداد تنها 75 هزار نفر در استان کرمان با جمعیت حدود 323هزار خانوار عضو صندوق این بیمه هستند.
مدیرعامل صندوق بیمه روستایی و عشایری کشور گفت: خانواده های بدون بیمه در برابر نوسانات اقتصادی بسیار آسیب پذیر هستند و هیچ نوع مستمری بازنشستگی ندارند.
وی انگیزه مهم انقلاب اسلامی را از ابتدا رسیدگی به مسائل اجتماعی مردم دانست و گفت: یکی از خدمات مهم اجتماعی که در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد شده بیمه عشایر و روستاییان است.
واعظ مهدوی عنوان کرد: بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نهادها و سازمان هایی چون کمیته امداد حضرت امام، سازمان بهزیستی، حساب 100 امام برای مسکن روستاییان و بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی، جهاد سازندگی، شبکه بهداشتی و درمانی در اقصی نقاط کشور با جمعیت بیش از یکهزار نفر برای خدمت به فقرا و محرومان تشکیل شد.
وی گفت : با توجه اینکه کارفرما نیز در پس انداز بیمه سهمی را به عهده دارد گفت: دولت با تشکیل صندوق بیمه روستاییان و عشایر به جای کارفرما دو سوم حق بیمه روستاییان و عشایر را می پردازد .
واعظ مهدوی ابراز داشت: روستاییان و عشایر می توانند بعد از 30 سال بیمه پردازی بازنشسته شوند و همچنین 15 سال سابقه پرداخت بیمه برای افرادی که سن آن ها به 65 سال رسیده است کافی است تا حقوق بازنشستگی را دریافت کنند.
وی اعلام کرد: امروز روستاییان در سراسر کشور تنها با پرداخت 20 هزار تومان از شروع سن 18 سالگی تا 50 سالگی می توانند به عضویت صندوق بیمه عشایری و روستایی درآمده و از تسهیلات این بیمه از جمله بازنشسته شدن با 15 سال و شرط سنی 65 سال و پرداخت دو برابر حق بیمه توسط دولت استفاده کنند.
وی همچنین افزود: روستای سعدی کرمان با جمعیت یکهزار و 500 نفر دارای 250 نفر بیمه شده از 35 سال به بالا می باشد که امروز 14 نفر از آن ها مشمول بازنشستگی شدند و برای سه نفر از آن ها و همچنین برای بازماندگان یکی از اهالی روستا که فوت شده است از امروز مستمری بازنشستگی برقرار شد.
روستای سعدی از توابع بخش باغین در فاصله 40 کیلومتری غرب کرمان قرار دارد .
9889/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.