به گزارش ایرنا باب الله فتحی روز سه شنبه در جلسه اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان ملایر اظهار داشت: متناسب با نیازهای جوانان و فعالان اقتصادی و در راستای آسان سازی تولید و اشتغال باید گام برداریم.
وی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی تاکید کرد: باید از حداکثر ظرفیت قانونی برای رفع موانع تولید و اشتغال استفاده کرده و به تکلیف و وظیفه خود در امور جوانان، ایجاد اشتغال و رونق تولید در این حوزه عمل کنید.
فرماندار ویژه ملایر تلاش مضاعف مدیران را لازمه تحقق شعار سال دانست و افزود: وجود ظرفیت جوانان در دهه های 60 و 70 فرصتی تاریخی برای ارتقای بهره وری، رشد اقتصادی، رونق تولید و ایجاد اشتغال است که نباید این فرصت را از دست دهیم.
فتحی بر لزوم استفاده مدیران از ظرفیت جوانان و واگذاری امور به آنان تاکید و بیان کرد: ظرفیت عظیم و سرشار جوانان در کشور یکی از دلایل دشمنی های استکبار است که تمام توان خود را در بی اثر ساختن و هدر دادن نیروهای جوان ما به کار گرفته اند.
وی به تدوین سند راهبردی توسعه استان و شهرستان ها با تدبیر استاندار همدان اشاره کرد و اظهار داشت: در این سند سه ساله وظیفه و تکلیف تمامی دستگاه های اجرایی در حوزه های مختلف گردشگری، صنعتی، کشاورزی، اشتغال و بویژه جوانان مشخص شده است.
معاون استاندار همدان گفت: طبق این سند در افق سه ساله این شهرستان حدود 10 هزار شغل پیش بینی شده است که برای هر سال حدود سه هزار و 300 شغل در نظر گرفته شده و 18 دستگاه اجرایی مکلف به تحقق این میزان اشتغال هستند.
فتحی در عین حال تحقق رونق تولید را در گرو بازنگری برخی سیاست های کلان و تجدید نظر در برخی مراوده های اقتصادی با جهان دانست و خاطرنشان کرد: در سطح کلان باید اتفاق هایی رخ دهد و در سطح شهرستان نیز موظف هستیم برای تحقق رونق تولید و رفع موانع موجود تلاش کنیم.

**با اتکا به نیروی جوان نتایج بهتری می گیریم
مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز با تاکید بر اینکه با اتکا به نیروی جوان می توانیم نتایج بهتری بگیریم گفت: هر اندازه به جوانان اعتقاد و باور داشته باشیم و با شعار جوان باوری، جوان یاوری و جوان محوری کار کنیم، به طور قطع آینده این نظام تضمین شده است.
محسن جهانشیر با اشاره به برون سپاری اقدامات دولتی به بخش خصوصی بیان کرد: در این زمینه برخی امور را به سازمان های مردم نهاد واگذار کردیم که نیاز است دستگاه های اجرایی نیز در این راستا ورود پیدا کنند.
وی ادامه داد: رویکرد اصلی ما در برنامه ششم توسعه و طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب در بیانیه «گام دوم انقلاب»، توجه به جوانان و امور بانوان است که باید برای انجام اقدامات بهتر و اثرگذار گام های مهمی برداریم.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان انتخاب روسای 2 شهرستان از حوزه بانوان را در این رابطه دانست و تاکید کرد: در راستای اقدامات پیش رو، تقاضا داریم دستگاه های اجرایی با بهره گیری از ظرفیت و توان سازمان های مردم نهاد و تنظیم برنامه های مشخص تر، یارگیر ما باشند و برای تقویت این سمن ها تلاش کنند.
جهانشیر اظهار داشت: نیاز است مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان برنامه های خود را در این حوزه ارایه دهند تا بتوانیم در جمع بندی نهایی از آن استفاده کنیم.
وی به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «رونق تولید» اشاره و تاکید کرد: همه ما مکلف به تحقق شعار سال و حرکت در این مسیر هستیم تا بتوانیم نتایج بهتری را بویژه برای جوانان رقم بزنیم.
جهانشیر همچنین وفاق و همدلی موجود در این شهرستان با ستاد ساماندهی امور جوانان را وجه تمایز استان و نمود آن در کشور برشمرد و گفت: این انسجام و همدلی باید همچنان تا رسیدن به اهداف پیش رو تداوم یابد.

**ایجاد 100 فرصت شغلی در سال جدید
رییس اداره ورزش و جوانان ملایر نیز در این جلسه گفت: امسال ایجاد یکصد شغل جدید در این حوزه پیش بینی شده است که در 10 رشته صنایع دستی و مشاغل خانگی ورود پیدا کرده ایم.
مهدی رضایی با بیان اینکه برنامه های ما با اولویت «رونق تولید» است بیان کرد: تاکنون سه کارگاه تولیدی توسط امور جوانان اداره ورزش و جوانان این شهرستان و با استفاده از تسهیلات اشتغالزایی امور جوانان ایجاد و بهره برداری شده است.
وی ادامه داد: چهار کمیته هویت، فضای مجازی، آسیب های اجتماعی و ازدواج زیرمجموعه ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان فعالیت می کنند و نیاز است برنامه های مدونی در سال جدید ارایه شود.
به گزارش ایرنا، در این جلسه از چهار دستگاه اجرایی فعال شهرستان شامل شهرداری ملایر، اداره ثبت احوال، فرمانده سپاه ناحیه ملایر و شعبه بانک کشاورزی در حوزه امور جوانان تقدیر شد.
این سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان ملایر است که با حضور «محسن جهانشیر» مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان برگزار می شود.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.