به گزارش ایرنا حجت الاسلام حبیب‌ الله شعبانی ‌موثقی در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان از مسئولان این استان به واسطه تلاش شبانه روزی برای مدیریت بحران های ناشی از بروز سیلاب و آمادگی دستگاه ها برای خدمات رسانی به مردم قدردانی کرد.
وی با بیان اینکه همدان پس از ایلام و لرستان بیشترین میزان بارش ها را داشت افزود: با این وجود مشکل مهمی در استان به وجود نیامد و مشکلات کنونی نیز با تدبیر باید رفع شود.
امام جمعه همدان خواستار توجه ویژه به حاشیه های شهر شد و بیان کرد: مردم ساکن در حاشیه شهرها از سیلاب اخیر بیشترین خسارت را دیدند که این امر ضرورت توجه ویژه مسئولان به این نقاط را بیشتر می کند.
حجت الاسلام شعبانی ادامه داد: ساکنان نقاط حاشیه شهر بهره کمتری از امکانات از گذشته تاکنون داشته اند، در حالیکه باید به اقشار کم برخوردار جامعه توجه بیشتری شود.
وی خواستار توجه به مناطق حاشیه ای در طرح های توسعه شهری شد و گفت: وجود تفاوت در برخورداری از امکانات در مناطق مسکونی در شان نظام اسلامی نیست.
امام جمعه همدان با بیان اینکه قرآن مردم را هنگام گرفتاری دعوت به صبر کرده است بیان کرد: دومین دستور قرآن همراهی و همدردی با آسیب دیدگان و کمک به رفع مشکلات آنها است.
حجت الاسلام شعبانی تاکید کرد: با نگاه توحیدی به بلایای طبیعی می توان آنها را مظهر رحمت الهی دانست، چرا که بلای طبیعی در درون خود رحمت الهی دارد و تذکر و گوشزدی برای انسان است.
وی با بیان اینکه بلایای طبیعی در کنار خسارت موجب بیداری انسان می شود اضافه کرد: برای کمک به آسیب دیدگان سیل باید همبستگی ملی ایجاد شود و با آسیب دیده ها همراه شد.
امام جمعه همدان گفت: آمریکا در حالیکه دم از حقوق بشر می زند با بستن مسیر کمک رسانی به سیل زدگان همانند گذشته نشان داد که بزرگترین نقض کننده حقوق بشر است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.