سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: وعده فروش شارژ ارزان قیمت با راه اندازی صفحه جعلی و استفاده از ربات تلگرامی موجب اعتماد یک شهروند به مطالب این کانال شد.
وی اضافه کرد: این شهروند برای خرید شارژ تلفن همراه به این کانال تلگرامی مراجعه کرده و با هدایت شدن به یک صفحه جعلی برای خرید شارژ 50 هزار ریالی اطلاعات کارت بانکی و رمز خود را وارد می کند.
رییس پلیس فتا ادامه داد: گردانندگان این صفحه جعلی با سرقت اطلاعات این فرد اقدام به برداشت 240 میلیون ریال از حساب این شهروند در چند مرحله کردند.
سرهنگ سرخوش نهاد بیان کرد: پیامک بانکی این فرد فعال بود با این وجود تلاش وی برای مراجعه به عابر بانک و تغییر رمز کارت عابر بانک بی نتیجه مانده چرا که در کمتر از نیم ساعت حساب مالباخته خالی شد.
وی گفت: با توجه به گسترش روز افزون استفاده از فضای مجازی، تبلغات رنگارنگ افراد سودجو و کلاهبردار نیز در این فضا برای به دام انداختن افراد ساده لوح و زودباور افزایش داشته است.
رییس پلیس فتا همدان از شهروندان خواست برای جلوگیری از برداشت غیرمجاز ، برای خرید اینترنتی به سایت های اصلی و مرجع مراجعه کرده و پیش از اتصال به درگاه بانکی، نسبت به جعلی نبودن صفحه اطمینان حاصل کنند.
سرهنگ سرخوش نهاد همچنین درخواست کرد کاربران فضای مجازی برای خرید اینترنتی به فروشگاه های دارای نماد الکترونیک مراجعه کنند.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.