سرهنگ محمد اقبالی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: کاربران فضای مجازی باید در خرید کالاهای تبلیغ شده دقت کافی داشته و اصالت کالا را مد نظرقراردهند.
وی اضافه کرد: خریداران اجناس هنگام خرید فاکتور و جعبه کالا را مطالبه کنند شمن آنکه سریال جعبه و نوع کالا باید یکی باشد.
اقبالی افزود: به طور مثال برای خرید گوشی تلفن همراه باید شماره سریال جعبه و گوشی یکی بوده
و اصالت کالا مشخص شود.
وی یادآورشد که متقاضیان خرید کالا دقت داشته باشند درصورت خرید کالا از این گونه سایت‌ها چنانچه سرقتی باشد به عنوان مالخر کالای سرقتی، متهم خواهند شد.
اقبالی گفت: با گسترش فضای مجازی عده ای فرصت طلب درشبکه های اجتماعی و برخی سایت ها اقدام به درج آگهی های کاذب برای فروش اجناس خود با هدف کلاهبرداری از مردم می کنند که پلیس فتا با همکاری دستگاه قضایی سایت های متخلف را شناسایی و برخورد قانونی خواهد کرد.
وی بیان داشت: برخی مواقع صاحبان فروشگاه هایی به صورت غیرمجاز اقدام به عرضه محصولات دست دوم و بی کیفیت می کنند که کاربران را به سمت درگاه های جعلی سوق داده و مبادرت به سرقت اطلاعات بانکی و در نهایت اقدام به کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز می کنند.
وی تاکید کرد: شهروندان از سایت هایی که دارای نماد الکترونیکی هستند اقدام به خرید کنند و هنگام پرداخت وجه از درگاه اصلی اقدام به تراکنش نمایند ضمن آنکه از پرداخت بیعانه درهر شرایطی پرهیز و به میزان کافی در خصوص اصالت و کیفیت کالا تحقیق کنند.
وی از مردم خواست در صورت مواجه با موارد مشکوک‌، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع دهند.
2098/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.