سرهنگ دوم ابراهیم پرسا روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ترافیک خودرویی ، کمبود زمان، تبلیغات گسترده و سهولت در خرید، دلایل گرایش مردم به استفاده از اینترنت برای خرید است که با در پیش بودن سفرهای نوروزی، رزرو و تهیه بلیط به عنوان یکی از پرکاربردترین فعالیت های مردم در روزهای آخر سال به آن اضافه می شود.
وی ادامه داد: مجرمان با طراحی سایت های فیشینگ و جعلی در ابتدای کار با شگردهای پرجاذبه مانند قیمت پایین و خدمات پیرامونی به تبلیغ و فروش اجناس از جمله بلیط قطار و هواپیما می پردارند.
فیشینگ راهی است که تبهکاران، اطلاعاتی نظیر کلمه کاربری، رمز عبور، شماره ۱۶ رقمی عابر بانک، رمز دوم و CVV2 را از طریق ابزارهای الکترونیکی ارتباطات به سرقت می برند.
رییس پلیس فتا گلستان به شهروندان توصیه کرد: تنها راه تشخیص سایت فیشینگ از اصلی این است که درگاه بانک در نوار آدرس اول آن با HTTPS آغاز می شود اما پیش حروف صفحه جعلی HTTP است.
وی همچنین به افزایش برداشت های غیر مجاز در گلستان اشاره کرد و گفت: این تخلفات امسال نسبت به سال قبل 418 درصد بیشتر شد.
پرسا ادامه داد: بیشترین برداشت‌ غیرمجاز از طریق تلفن‌ همراه انجام می‌شود که مجرمان با ارسال پیامک‌ها و تماس‌های دروغین، قربانیان را فریب داده و به اهداف مجرمانه خود دست پیدا می‌کنند.
وی گفت : فروش ارزان برخی کالاها به صورت دستفروشی روش دیگر کلاهبرداری است که فروشندگان پس از گرفتن کارت و دریافت رمز، از اعتماد خریداران سوء استفاده می کنند.
رییس پلیس فتا گلستان بیان کرد: در برخی موارد فروشندگان رهگذر کنار جاده‌ها با استفاده از کارتخوان‌های جعلی و کپی کردن آن اقدام به برداشت از حساب بانکی خریداران می‌کنند.
پرسا ادامه داد: در زمان مسافرت‌ برخی افراد از اینترنت هتل‌ها و مکان‌های عمومی استفاده می کنند که باید توجه داشت این مراکز اینترنت باز دارند و برخی هکرها با استفاده از این بستر، می توانند اطلاعات گوشی افراد را به سرقت ببرند
7333/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.