به گزارش خبرنگاران ایرنا سراسر نقاط مختلف استان همدان در عید مبعث غرق در نور و شادی است و مردم مومن و ولایت مدار استان در این روز بزرگ با پخش نقل و شیرینی روز مبعوث شدن حضرت محمد (ص) را به پیامبری جشن گرفتند و به یکدیگر تبریک گفتند.
در ۲۷ رجب سال چهلم عام‌الفیل پیامبر (ص) بر فراز کوه حرا و در میان غار مشغول مناجات با خدا بود، ناگاه پیک وحی، جبرئیل امین بر آن حضرت نازل شد و آیات آغازین سوره علق را همراه مژده رسالت، برای آن حضرت خواند: «بخوان به نام پروردگارت که جهان را آفرید، همان کس که انسان را از خون بسته‌ ای خلق کرد، بخوان که پروردگارت از همه بزرگوارتر است، همان کسی که به وسیله قلم تعلیم داد، و به انسان آن چه را نمی دانست، آموخت».
به این ترتیب آغاز وحی و بعثت، با نام خدا و با خواندن ، قلم ،علم و آموزش آمیخته با توحید، شروع شد و این واژه های زرین وحی، بیانگر آن است که بعثت یعنی رستاخیز معنوی و انقلاب در همه امور، که اساس آن انقلاب‌ها، انقلاب فرهنگی و آگاهی بخشی در همه زمینه‌هاست.
روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز با تبریک عید مبعث در اطلاعیه ای آورده است: بعثت عظیم‌ ترین واقعه جهان خلقت است، چرا که در این روز پیامبری به رسالت برانگیخته شد که رسالتش کاخ کفر و شرک را فرو ریخت و سلسله‌جنبان نهضتی شد که پایان جهان را به گسترش قسط و عدل نوید می‌داد؛ پیامبری که بنای ستم و بیدادی را که بر فرزند آدم می‌رود به لرزه درآورد و نوای خوش راستی و درستی را در جهان طنین‌ افکن ساخت.
در این اطلاعیه آمده است: در روز مبعث، بزرگمردی آمد تا در پیشگاه انسانیت سرود توحید سر دهد. او مبعوث شد تا آنان که اربابان بیداد به استضعاف‌ شان کشانده‌اند طعم خوش آزادی و آزادگی را بچشند. واپسین حجت توحید بر انسان عرضه شد تا مؤمنان آفاق در پرتو خورشید اسلام شاهد غروب بتان باشند.
این اطلاعیه می افزاید: در سالگرد این بعثت بزرگ که جهان بشری پرستم‌تر از پیش شد، ندای بلند توحید که از گلوی پاک آخرین پیامبر خدا برخاسته هنوز در پهنه کره‌ خاکی طنین‌انداز است و امت او در روز میلادش پیام وحدت خویش را در مأذنه‌های رفیع و شکوهمند اسلام به گوش جهانیان می‌رسانند.
2087/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.