حجت الاسلام محمد کاروند روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سیاست سازمان اوقاف بهره برداری بهینه از موقوفه ها با آورده بالا در راستای ایجاد اشتغال، فناوری و بخش کشاورزی است.
وی اضافه کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان دنبال کسب سود بالا نیست بلکه با حمایت از طرح های اشتغالزا درصدد ایجاد فرصت های شغلی است.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه همدان ادامه داد: البته به منظور ایجاد اشتغال باید در مکان هایی سرمایه گذاری کرد که توجیه اقتصادی داشته باشند.
حجت الاسلام کاروند مثال زد: با حمایت مالی اوقاف از متولیان یک کارگاه بافت فرش برای 40 جویای کار اشتغال ایجاد شد.
وی خواستار تشکیل اتاق فکری برای حمایت از طرح های زودبازده و اشتغالزا شد و ابراز امیدواری کرد اتاق اصناف با اوقاف همدان در این زمینه همکاری کرده و این قبیل طرح ها را معرفی کنند.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه همدان گفت: 6 طرح در حوزه فناوری مورد بررسی قرار گرفته و برای تایید نهایی به سازمان مرکزی ارسال شده است.
حجت الاسلام کاروند ادامه داد: در بخش کشاورزی نیز درحال انجام مطالعات مقدماتی در زمینه چگونگی حمایت اوقاف از فعالان این بخش هستیم.
وی محرومیت زدایی را از دیگر اولویت های این اداره کل دانست و بیان کرد: اقدام های خوبی برای محرومیت زدایی در سال جاری صورت گرفت اما سال آینده چنانچه نیت واقف اجازه بدهد، ویژه به این موضوع پرداخته می شود.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه همدان ادامه داد: در 32 روستا موقوفه ای می توان در زمینه بهداشتی فعالیت های عام المنفعه انجام داد.
حجت الاسلام کاروند بیان کرد: وقف های جدید بیشتر در حوزه ایجاد اشتغال، فراهم کردن زمینه ازدواج و بهداشت بوده که این امر موید تغییر رویکرد واقفان نسبت به دهه های گذشته و به روز شدن آنها است.

** برگزاری طرح آرامش بهاری در 36 بقعه
وی گفت: طرح آرامش بهاری نوروز امسال از 28 اسفند در 36 بقعه شاخص این استان آغاز شده و تا 14 فروردین سال آینده ادامه دارد.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه همدان افزود: علاوه بر بقاع متبرکه هیات امنای 10 مسجد در مرکز استان و 30 مسجد در دیگر شهرستان ها برای برگزاری طرح آرامش بهاری اعلام آمادگی کردند.
وی بیان کرد: 40 مبلغ دین در بقاع متبرکه پیش بینی شده در جریان برگزاری طرح آرامش بهاری مستقر می شوند که 24 تن از مبلغان از قم به همدان می آیند.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه همدان اظهار داشت: یکی از اقدام های شاخص این اداره کل در نوروز برپایی خیمه های معرفت است همچنین ایستگاه سلامت، غرفه کودک و نوجوان و ارایه مشاوره در بقاع متبرکه صورت می گیرد.
حجت الاسلام کاروند گفت: موزه امام زاده عبدالله چند ماه پیش گشایش یافت و این موزه در ایام نوروز آماده استقبال از مسافران و بازدید کنندگان است.
وی افزود: این موزه حاوی آثار وقفی و غیر وقفی است که در برخی مکان ها در حال از بین رفتن بود و در این مکان گردآوری شد.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه همدان اضافه کرد: یک تیم بازرسی متعلق به این اداره کل در سه مقطع شامل هفته آخر اسفند، نیمه نخست تعطیلات نوروزی و نیمه دوم اقدام به سرکشی و بازدید از وضعیت بقاع متبرکه می کنند.
حجت الاسلام کاروند بیان کرد: خدمات رسانی رایگان در بقاع شاخص و مستعد صورت می گیرد همچنین مساجد بین راهی از جمله مسجد گردنه اسدآباد در نوروز به مسافران خدمات می دهند.
وی گفت: برای اولین بار خیمه معرفت در خیابان بوعلی و در مجاورت آستانه مقدسه امامزاده زبیده خاتون دایر می شود تا علاوه بر ارایه خدمات، این امامزاده بیشتر به شهروندان و مسافران معرفی شود.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.