به گزارش ایرنا احمد توصیفیان روز چهارشنبه در نشست اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان افزود: با توجه به ابلاغ مرحله سوم به بانک های عامل سهم استان به 2 هزار و 620 میلیارد ریال افزایش یافته است که 530 میلیارد ریال آن به طرح های اشتغالزا و دستگاه های حمایتی اختصاص پیدا کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان اضافع کرد: تاکنون 2 هزار و 170 میلیارد ریال با احتساب طرح های حمایتی به مرحله عقد قرارداد رسیده است.
توصیفیان ضمن ارایه گزارش عملکرد تسهیلات روستایی به تفکیک دستگاهی و شهرستانی اظهار داشت: استان همدان علاوه بر کمیت اجرا از نظر کیفیت چگونگی عملکرد در زمینه تسهیلات روستایی از استان های پیشرو ارزیابی می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان اظهار داشت: بیشترین طرح ها به ترتیب به رسته های مبل و منبت، صنایع دستی، پوشاک و دام اختصاص یافته و 96 درصد طرح های عقد قرارداد طرح های ایجادی و توسعه ای و تنها چهار درصد در قالب سرمایه در گردش است.
وی یادآوری کرد: همچنین 15 طرح متوسط و بزرگ به ارزش یک هزار و 647 میلیارد ریال در کمیته استانی و کمیته ملی مصوب و در بانک های عامل در حال بررسی است.
توصیفیان گفت: این طرح ها از جمله سه طرح پوشاک صنعتی، طرح های گلخانه ای، صنایع تبدیلی و کشتارگاه صنعتی است که با پرداخت تسهیلات به این طرح ها شاهد توسعه روستایی و ارزش افزوده بالای محصولات خواهیم بود.
وی بیان کرد: همواره پایش طرح ها در دستور کار نشست تخصصی مدیران و کمیته های فنی بوده و در 2 ماه گذشته 208 طرح به ارزش 973 میلیارد ریال از طرح های معرفی شده به بانک های عامل که به دلایلی از جمله پیگیری نشدن از سوی متقاضیان، نداشتن سهم آورده و تضمین های لازم موفق به اخذ تسهیلات نشده اند، عودت شد.
توصیفیان با بیان اینکه بخش عمده ای از منابع مرحله سوم به طرح دستگاه های حمایتی اختصاص یافته است، یادآوری کرد: دستگاه های حمایتی تا سقف 500 میلیون ریال مجاز به معرفی طرح به سیستم بانکی از طریق سامانه کارا هستند.
وی افزود: تاکنون 2 هزار و 219 طرح به ارزش 892 میلیارد ریال در این سامانه ثبت نام کرده که از این طرح ها، 770 طرح به ارزش 878 میلیارد ریال مصوب کارگروه ملی و 259 طرح به ارزش 111 میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی با تاکید بر اهمیت نظارت و پرداخت تسهیلات به طرح هایی که باعث توسعه روستاها و ایجاد اشتغال در روستاها می شوند افزود: تاکنون یکهزار و 46 طرح از یکهزار و 302 طرح عقد قرارداد شده مورد بازدید قرار گرفته است و با چند طرح که به تعهدات خود عمل نکرده اند، برخورد شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان با اشاره به تدوین سند توسعه اشتغال استان اظهار داشت: این سند در دوره برنامه ششم در جلسات متعدد کارشناسی تهیه و تدوین شده است.
توصیفیان اضافه کرد: این سند در شش فصل با عناوین جمعیت، نیروی انسانی، شاخص های کلان اقتصادی، برنامه های عملیاتی دستگاه های اجرایی و طرح های در حال ساخت و ساز، بهبود فضای کسب و کار و فصل نتیجه گیری تهیه شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان تاکید کرد: در این سند نرخ بیکاری استان در ابتدای برنامه (سال 1396) 10.4 درصد است که در پایان برنامه (سال 1400) به هفت درصد کاهش می یابد.
وی افزود: طبق سند توسعه اشتغال استان کاهش تعداد بیکاران در طی سه سال پایانی برنامه 17 هزار و 997 نفر خواهد شد و تعداد اشتغال ایجادی سالیانه 19 هزار و 450 نفر و طی سه سال 58 هزار و 350 نفر است.
توصیفیان ادامه داد: در این سند توزیع تعهد ایجاد اشتغال شهرستانی و دستگاهی بر اساس شاخص های مطالعه و برآورد و منابع مالی مورد نیاز هم به تفکیک تسهیلات بانکی، سرمایه گذاری بخش خصوصی و اعتبارات تملک داریی های سرمایه ای تهیه شده است.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.