به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی محیط زیست همدان جواد نوری اظهر بیان کرد: با فرارسیدن سال نو شاهد عرضه مارهای آبی، سمندر لرستانی و لاک پشت‌ها در میادین تره‌ بار هستیم.
وی به فروشندگان این گونه های جانوری هشدار داد که کار آنها جرم است و در صورت مشاهده سمندر لرستانی، لاک پشت و مار آبی در دست افراد، طبق قانون با آنها برخورد می شود.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان همدان بیان کرد: مجوزی برای خرید و فروش جانورانی که خطر انقراض، آن‌ها را تهدید می‌کند صادر نمی‌شود و عرضه مار آبی، لاک پشت و سمندر لرستانی در ایام نوروز نیر غیرقانونی است.
نوری اظهر خاطرنشان کرد: صید و زنده گیری گونه های حیات وحش و انتقال آنها از زیستگاه طبیعی به بازارهای خرید موجب کاهش تدریجی جمعیت آنها می شود.
وی گفت: با توجه به اینکه نگهداری گونه های جانوری مستلزم صرف هزینه و وقت زیاد است بنابراین پس از مدتی گونه ها در مکانی غیر از زیستگاه اصلی رها می شوند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان همدان ادامه داد: این قبیل گونه های جانوری در مکان جدید به آفت و گونه مهاجم تبدیل می شود که این عمل محیط زیست و حیات وحش زیستگاه جدید را به مخاطره می اندازد.
نوری اظهار اضافه کرد: طبق قانون شکار و صید حمل، عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آنها جرم محسوب شده، مرتکبان اعمال یاد شده به پرداخت جزای نقدی از سه تا 15 میلیون ریال جزای نقدی و حبس از یک تا 6 ماه محکوم می شوند.
وی از شهروندان خواست علاوه بر امتناع از خرید و فروش گونه­های جانوری وحشی، در صورت مشاهده موضوع را از طریق سامانه 1540 به یگان حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.