امیر کوکائیان روز سه شنبه در نشست برگزاری این طرح در سالن اجتماعات اداره کل زندان های همدان افزود: طرح کیان یا کارمند یاری به منظور پیشگیری از اعتیاد کارکنان در نهادهای دولتی و با هدف ارتقا سطح سلامت روان کارکنان و ایجاد نشاط اجتماعی در نهادهای اداری استان به اجرا در می آید.
وی اظهار داشت: در این طرح به سازمان بهزیستی اجازه داده شده است تا در بحث اداره های دولتی وارد شود و کارکنانی که با این اعتیاد مواجه هستند را حمایت کند.
کوکائیان اضافه کرد: بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، نرخ شیوع اعتیاد 5.4 درصد اعلام شده است و حدود چهار میلیون نفر مصرف کننده مواد مخدر در کشور وجود دارد که سهم استان همدان 2.6 درصد است.
وی ادامه داد: همدان رتبه 21 مصرف مواد مخدر در کشور را دارد که با این وجود باید در موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی توجه بیشتری شود.
معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان با بیان اینکه آگاه سازی، آموزش و مشاوره سه اصل اولیه پیشگیری است، افزود: طرح پازک (پیشگیری از زنان و کودکان)، طرح اجتماعی محور روستایی و محیط کار و صنعتی در حال انجام کار است.
وی ادامه داد: در موضوع مشاوره که نیاز همگان است باید سلامت اجتماعی افراد را بالا ببریم و قدمهایی در مورد کاهش آسیب برداریم.
کوکائیان اضافه کرد: طرح کیان در 10 استان به صورت آزمونه انجام می شود و علاوه بر مشاوره در مشکلات ناشی از مصرف مواد اعتیاد آور، در مشکلات زناشویی یا ارتباطات بین فردی، فشار‌های کاری (استرس و فرسودگی شغلی)، موارد مراقبتی از فرزند (مهارت فرزند پروری) نیز مشاوره می دهد.
وی ادامه داد: افزایش سطح سلامت روان کارکنان، خانواده ها و اجتماع پیرامون آن ها، پیشگیری از بروز و شیوع اعتیاد در محل کار، افزایش مهارت های ارتباط موثر در کارکنان، آگاه سازی درباره مصـرف مـواد و پیامـدهای مصـرف آن برای کارکنان و فـراهم کردن امکـان دسترسـی بـه خـدمات حمایت از درمـان بـرای کارکنان از جمله اهداف اجرای این برنامه است.
بر اساس آخرین آمار 81 هزار خانوار شامل 268 هزار تن از خدمات بهزیستی همدان بهره می برند که 19 هزار و 655 تن به صورت ماهانه مستمری دریافت می کنند.
9904/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.