علی آقامحمدی عصر شنبه در نشستی با سازندگان ساز همدان اظهار داشت: بیش از یکصد نفر در استان همدان به صنعت سازسازی مشغول هستند که تاکنون هیچ اقدامی برای ساماندهی آنها نشده است.
وی اضافه کرد: با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان انجمن سازسازان برابر قوانین و مقررات تشکیل و فعالان این عرصه با عضویت در این تشکل ساماندهی می شوند.
رئیس انجمن موسیقی همدان گفت: بررسی مشکلات و پاسخگویی به خواسته های این قشر از هنرمندان در قالب انجمن و تشیلات قانونی بهتر و سریعتر انجام می شود.
آقامحمدی با اشاره به اهمیت سازندگان ساز در رشد و ترقی هنر موسیقی خاطرنشان کرد: جشنواره موسیقی فجر وظیفه خود می داند به مشکلات این هنرمندان رسیدگی کند.
وی یادآوری کرد: با هدف دلجویی از این هنرمندان تعدادی از آثارشان در موزه ساز به نمایش گذاشته شده و در نخستین روز جشنواره موسیقی فجر برای بازدید مردم گشوده شد.
یکی از فعالان رشته سازسازی بیمه نبودن هنرمندان این رشته، سنتی بودن کارگاه های تولید ساز، کمبود چوب و مواد اولیه را از مشکلات سازسازان همدانی ذکر کرد و افزود: مسئولان متولی برای رفع موانع و مشکلات این صنعت تلاش کنند.
مهرداد وارسته با بیان اینکه سازندگان ساز همدانی از بهترین های کشور محسوب شده و تولیدات آنها جزو بهترین سازها است، خواستار حمایت بیش از پیش این قشر توسط مسئولان امر شد.
وی نمایشگاه دائمی برای عرضه و فروش سازهای تولید شده در همدان را ضروری دانست و گفت: فعالان این عرصه توان شرکت در نمایشگاه های خصوصی را نداشته و به شدت به وجود موزه یا نمایشگاه نیاز دارند.
آلات موسیقی مانند کمانچه، نی، عود، تار، قانون، تنبور، سه تار و سنتور در همدان ساخته می شود.
بیست و یکمین جشنواره موسیقی فجر همدان از یکم تا هفتم اسفند به همت انجمن موسیقی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اجرای 17 گروه موسیقی اصیل ایرانی و برنامه های جنبی متنوع از جمله کارگاه های پژوهشی در حال برگزاری است.
7527/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.