همدان فردا (چهارشنبه) میزبان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و هیات همراه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از همدان، محمد مددی مدیرکل اداره استاندارد استان همدان امروز در جمع خبرنگاران  گفت:  یکی از برنامه‌های سفر نیره پیروزبخت شرکت در شورای استاندارد استان است.

مددی ضمن اشاره به اینکه شورای عالی استاندارد فردا 5 دستور کار دارد که یکی از آنها تببین و طرح موضوع ظرفیت‌ها و وضعیت استاندارد استان و عملکرد یک ساله است، گفت: از ظرفیت شورا برای شتاب‌بخشی به فعالیت‌ها از جمله هدایت کشتارگاه‌های استان به اخذ نشان اعلا، کنترل و اخذ گواهینامه برای آلایندگی محصولات کشاورزی و تسریع در استانداردسازی تجهیزات و زمین‌های بازی استفاده خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: طرح پژوهشی تعیین نقش استاندارد و استانداردسازی در GDP (تولید ناخالص داخلی) استان اولین بار در کشور و در استان همدان ایجاد شده است که اجرای این طرح توسط دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا انجام شد.

مددی ضمن اشاره به اینکه استاندارد نقش و اثر مثبتی در اقتصاد  هر جامعه دارد،  تصریح کرد: به ازای افزایش یک درصد توسعه در نظام استانداردسازی در هر جامعه‌ایی، یک  دهم درصد افزایش بهره‌وری خواهیم داشت.

وی افزود: بازدید از مجموعه آزمایشگاه‌ها و نشست داخلی با همکاران نیز از دیگر برنامه‌های رئیس سازمان ملی استاندارد ایران است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.