حجت الاسلام احد آزادیخواه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در فصل بررسی لایحه بودجه 98 حدود 100 پیشنهاد در حوزه فرهنگی برای ارایه به کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در کمیسیون فرهنگی مصوب شد.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: در مجموع 240 پیشنهاد از سوی دستگاه های فرهنگی مطرح و در کمیسیون فرهنگی مجلس ثبت شده بود.
وی بیان کرد: امسال برای نخستین بار در کمیسیون فرهنگی مجلس کمیته برنامه، بودجه و اصلاح ساختار برای بررسی بودجه های فرهنگی و ارایه پیشنهاد به کمیسیون تلفیق بودجه تشکیل شده است.
حجت الاسلام آزادیخواه تاکید کرد: چنانچه بتوانیم از 100 پیشنهاد مصوب شده حجم بالایی از آنها را در کمیسیون تلفیق بودجه و صحن مجلس به سرانجام برسانیم، اقدام منحصر به فردی در حوزه فرهنگ صورت می گیرد.
وی با اشاره به افزایش بودجه دستگاه های فرهنگی همچون سازمان صدا و سیما گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه، دولت باید سالانه هفت دهم درصد از محل بودجه های عمومی که در اختیار دارد را در جهت تولید محتوا به صدا و سیما اختصاص دهد که سال گذشته این اتفاق نیفتاد و رقمی از صندوق توسعه ملی به فرمان رهبر معظم انقلاب به این سازمان اختصاص داده شد.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه حدود 150 شبکه مستقل داخلی و خارجی در اختیار صدا و سیما است و از طرفی باید مقابل جبهه دشمنان نظام با حدود 200 شبکه فارسی زبان بایستد، با این میزان اعتباری که در اختیار دارد، با مشکل مواجه می شود.
حجت الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه در صدد افزایش میزان اعتبار و پر کردن خلاء های بودجه ای هستیم بیان کرد: در حوزه صدا و سیما برای موضوع هفت دهم درصد جدی وارد عمل شده ایم.
وی اظهار داشت: برای سیگنال رسانی از محل اعتبارات شورای برنامه ریزی استان ها از محل تملک دارایی ها، موظف کردیم که پنج درصد از اعتبارات در اختیار استان ها برای سیگنال رسانی و فرکانس رادیویی اختصاص یابد که اعتبار خوبی است و می تواند بخشی از خلاء ها را جبران کند.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم افزود: در حوزه وزارت ورزش و جوانان نیز با توجه به اینکه 27 صدم درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده را داریم، تا اندازه ای مشکل اعتبار در این حوزه قابل حل است.
حجت الاسلام آزادیخواه یادآور شد: در برنامه ششم توسعه قانون کردیم که دولت موظف است 27 صدم درصد از 9 درصد از مالیات بر ارزش افزوده را برای توسعه ورزش های همگانی، ورزش بانوان و ورزش های تخصصی در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار دهد.
وی گفت: پیشنهادهایی برای اعزام های ورزشی، مدال آوری ها، حوزه المپیک و پارالمپیک و 52 فدراسیون فعال ورزشی به کمیسیون تلفیق بودجه مجلس ارایه شده است.
رییس کمیته برنامه، بودجه و اصلاح ساختار کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در حوزه سازمان اوقاف و امور خیریه نیز برای طرح جامع «کاداستر» در زمینه صدور اسناد مالکیت رسمی برای املاک موقوفه، رقمی پیشنهاد شد که در کمیسیون فرهنگی برای ارایه به تلفیق مصوب شد.
حجت الاسلام آزادیخواه بیان کرد: در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان ارتباطات، نهاد کتابخانه های عمومی، سازمان تبلیغات و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز پیشنهادهای بسیار خوبی مصوب شد.
به گزارش ایرنا، تدوین لایحه بودجه سال 1398 کل کشور با تاکید بر شفاف سازی، تنظیم عملکردی بودجه، توجه به اشتغال و توسعه عدالت از اواسط آبان ماه به دستگاه های اجرایی ابلاغ و پس از بررسی در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، شامگاه یکشنبه (11 آذرماه) در هیات دولت تصویب شد.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.