به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده امروز (دوشنبه) در دیدار با رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گیلان در رشت، یکی از مهمترین کارکردهای ائمه جمعه درحوزه وقف را اعتماد سازی به کارگزاران وقف عنوان و خاطرنشان کرد: اگر مردم توسط معتمدان منطقه اطمینان کنند که درآمد وقف طبق نیات واقف هزینه می‌شود به وقف رغبت بیشتری نشان می‌ دهند.
وی اظهار داشت: بر همین اساس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان طرح راه اندازی مراکز مشاوره وقف در دفاتر ائمه جمعه را پی گیری کرده و تاکنون در برخی دفاتر ائمه جمعه، مرکز مشاوره وقف راه اندازی شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان پیشنهاد داد تا تفاهنامه ‌ای بین اوقاف استان و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان در خصوص افزایش همکاری ها برای تبلیغ وقف منعقد شود.
وی با بیان این که ائمه جمعه در احیای سنت حسنه وقف نقش موثری ایفا کرده اند، خاطر نشان کرد: ائمه جمعه همواره مبلغ و حامی سنت حسنه وقف بوده اند، آنها به نیاز هر شهرستان واقفند، در صورت مراجعه واقفان به شکل مطلوب تر قادر به راهنمایی و جهت دهی به نیات واقفان هستند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان نیز با اعلام آمادگی درباره گسترش همکاری با اوقاف و امور خیریه استان گفت: همه خادم نظام جمهوری اسلامی هستیم و باید برای پیشبرد اهداف متعالی این نظام هم افزایی و همکاری داشته باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین ولی عادلی بیان داشت: افتخار موفقیت یک فرد و مجموعه در نظام جمهوری ایران متعلق به همه افراد جامعه است.
وی نماز جمعه را تریبون نظام دانست و خاطر نشان کرد: یکی از اثرگذارترین و مهمترین کانون های تبلیغات در کشور نماز جمعه ها هستند.
بر اساس آخرین آمار استان گیلان دارای افزون بر پنج هزار موقوفه و بیش از 900 بقعه متبرکه است.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.