مهدی نجفیان روز یکشنبه در پی انتشار خبری مبنی بر انتقاد اتحادیه قصابان همدان از جهاد کشاورزی استان، به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار استان، سازمان جهاد کشاورزی همدان باید روزانه 200 راس گوسفند را با قیمت کیلویی 590 هزار ریال به اتحادیه قصابان تحویل دهد.
وی یادآوری کرد: این سازمان بر اساس مصوبه یاد شده در روز نخست 73 و روز دوم 80 راس گوسفند را با نرخ مصوب برای اتحادیه قصابان همدان تهیه کرد.
نحفیان با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی همدان 500 میلیون ریال برای تامین این میزان گوشت با نرخ مصوب هزینه کرده است تا محصول نهایی با قمیت مناسبت به دست شهروندان برسد، افزود: بر این اساس باید قیمت گوشت مخلوط گوسفند کیلویی 580 هزار ریال و قیمت گوشت ران کیلویی 730 هزار ریال به دست مشتری می رسید، اما قصابان در این رابطه به تعهد خود عمل نکردند.
مدیر توسعه تجارت سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: ناظران این سازمان با سرکشی از قصابی ها، متوجه شدند که فعالان این حوزه گوشت را با نرخی بیشتر از رقم مصوب و حدود بالای 800 هزار ریال به فروش رساندند.
وی ادامه داد: اسامی قصابی هایی که گوشت را با قیمت پایین دریافت کردند اما با قیمت مناسب بین شهروندان توزیع نکردند تهیه شده و در این میان فقط یک قصابی نرخ مصوب را رعایت کرده است.
نجفیان تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی همدان رقم ما به تفاوت دام را متحمل شد تا گوشت با قیمت مناسب به دست مشتریان برسد اما عملکرد قصابان موجب شد که شهروندان سودی نبردند.
رییس اتحادیه قصابان و آلایش دامی همدان روز گذشته در مصاحبه با خبرنگار ایرنا مدعی شده بود که بدعهدی سازمان جهاد کشاورزی استان در تامین دام مورد نیاز و کاهش کشتار دام موجب افرایش نرخ گوشت در همدان شده است.
به گفته «علی اکبر سپهری وفا» یکم بهمن در نخستین روز پس از جلسه ستاد تنظیم بازار، سازمان جهاد کشاورزی همدان 73 و در دومین روز 80 راس گوسفند با نرخ مصوب در اختیار فعالان این صنف قرار داد اما در روز سوم مسئولان جهاد کشاورزی و میدان دام نسبت به تهیه دام مورد نیاز و پرداخت زیان ناشی از آن، ابراز ناتوانی کردند.
به اعتقاد وی نرخ گوشت بازار با توجه به رقم ریالی دام زنده و در نظر گرفتن 35 درصد دور ریز دام محاسبه می شود که با رقم فعلی باید گوشت گوسفندی را هر یک کیلوگرم 950 هزار ریال عرضه کرد.
بر اساس آماری که سپهری وفا اعلام کرده است حدود 580 تن در بخش عرضه گوشت همدان مشغول فعالیت هستند که شامل 300 نیرو در داخل کشتارگاه و 280 تن در صنف قصابان می شود و کشتار و مصرف روزانه این شهر 12 تن گوشت گوسفندی و 6 تن گوشت گاوی است.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.