کریم حمیدوند روز چهارشنبه در بازدید از مرکز خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در همدان اظهار داشت: ظرفیت برق شهرک صنعتی اسدآباد پیش از این سه مگاوات بود که به واحدهای مستقر اختصاص یافته و تقویت و توسعه شبکه برق رسانی از نیازهای اساسی این منطقه بود.
وی اضافه کرد: با پیگیری های صورت گرفته و مساعدت استاندار همدان برای افزایش ظرفیت برق این شهرک به 13 مگاوات اقدام شده و رایزنی ها و توافق های اولیه صورت گرفته است.
حمیدوند با اشاره به جذب سرمایه گذارانی برای ساخت کارخانه های تولید قطعات خودرو و ذوب فولاد خاطرنشان کرد: استقرار این طرح های صنعتی نیازمند افزایش ظرفیت برق شهرک صنعتی اسدآباد و دیگر زیرساخت ها است.
فرماندار اسدآباد یادآوری کرد: کارهای زیربنایی خوبی در حال پیگیری است که به ثمر نشستن آنها مسیر توسعه صنعتی این منطقه را هموار می کند و به روند پیشرفت اقتصادی منطقه شتاب می بخشد.
وی همچنین به رفع مشکل برخی طرح های صنعتی شهرستان اشاره کرد و افزود: گندله سازی و کنستانتره از صنایع کلیدی اسدآباد محسوب می شوند که نقش پررنگی در اقتصاد و معیشت مردم دارند و آسان سازی روند فعالیت آنها به صورت جدی پیگیری می شود.
حمیدوند توضیح داد: به دلیل همجواری و تغذیه این صنایع از برخی معادن کردستان، مالیات این واحدها نیز به حساب استان همجوار واریز می شد که با پیگیری صورت گرفته و دریافت مجوزهای لازم، از این پس تلاش داریم اسدآباد از ظرفیت های اقتصادی این صنایع بیش از پیش بهره ببرد.
وی تاکید کرد: این موضوع موجب افزایش درآمدها به ویژه برای شهرداری اسدآباد و در مجموع رونق اقتصادی را برای این شهرستان به دنبال دارد.
حمیدوند اسدآباد را شهری با ظرفیت های غنی معدنی و کشاورزی و موقعیت جغرافیایی کم نظیر ارزیابی و اضافه کرد: امنیت سرمایه گذاری در این منطقه بالاست و با توسعه و تکمیل زیرساختها می توان سرمایه گذاران بیشتری را برای مشارکت در احداث طرح های صنعتی بزرگ تشویق و ترغیب کرد.
اسدآباد در شاهراه اصلی و محل تلاقی 6 استان غربی و جنوب غربی کشور قرار دارد و واقع شدن آن در مسیر بزرگراه کربلا این شهر کوچک را به منطقه ترانزیتی مهمی در عرصه حمل و نقل جاده ای به کشورهای همسایه تبدیل کرده است.
7527/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.