صرافی بایننس که پلتفرمی بنام بایننس لانچ‌پد (Binance LaunchPad) را به‌منظور ساخت توکن، راه‌اندازی نموده است در سال میلادی جاری، ماهانه حداقل یک توکن را به کاربران خود معرفی خواهد کرد. یکی اولین توکن‌هایی که در این پلتفرم معرفی خواهند شد، فچ. ای.آی (Fetch.AI) و توکن بیت‌تورنت خواهد بود که وابسته به ترون است.

بایننس به راه‌اندازی توکن بیت‌تورنت کمک خواهد کرد

بایننس دو پلتفرم را برای پروژه‌های بلاک چین و ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد. بایننس لبز (Binance Labs) امکان سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های خلاقانه را فراهم نموده و بایننس لانچ‌پد، پلتفرمی برای جذب سرمایه از طریق فروش توکن است. پلتفرم دوم، پروژه‌هایی را پشتیبانی خواهد کرد که مرحله سرمایه‌گذاری اولیه را پشت‌سر گذاشته و به فضایی شناخته‌شده برای دسترسی به کاربران بیشتری نیاز دارند.

پلتفرم لانچ‌پد پیش از این، کیف پول بیت کوین برِد (Bread) و پلتفرم تهیه هدایای مبتنی بر بلاک چین گیفتو (Gifto) را به‌عنوان پروژه‌های موفق فروش توکن، در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

در ماه جولای ۲۰۱۸ بیت‌تورنت که معروف به غول اشتراک همتا به همتای فایل‌هاست، توسط «جاستین سان» بنیان‌گذار پلتفرم ترون، به مبلغ ۱۲۶ میلیون دلار خریداری شد. با بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر بیت‌تورنت در ۱۳۸ کشور جهان، ترون نام «اطلس» را برای این پروژه ترکیبی انتخاب نمود.

بیت‌تورنت، توکن خود را در بایننس به فروش خواهد رساند

همچنین ترون، جشن راه‌اندازی ۱۰۰ میلیون قرارداد هوشمند و میزبانی بیش از یک میلیون کاربر در پلتفرم خود را ماه گذشته برگزار کرد.

در حال حاضر، بیت‌تورنت مسیر خود را با موفقیت به‌سوی پلتفرم لانچ‌پد هموار کرده است. پستی از وبلاگ بایننس، این پروژه انقلابی را به این صورت تشریح نموده است:

پروتکل بیت‌تورنت به‌وسیله ابزارهای مناسب برای توزیع محتوا، به نسل جدیدی از سازندگان محتوا کمک می‌کند که تولیدات خود را به‌صورت مستقیم در اختیار سایر افراد حاضر در وب قرار دهند. توکن جدید BTT که توسط بیت‌تورنت عرضه شده است، به کاربران آن اجازه خواهد داد تا مشوق فعالیت‌هایی مانند استفاده از شبکه‌های سریع‌تر و فعال نمودن فرآیند سیدینگ (seeding) طولانی‌تر باشند که به بهبود روند به اشتراک‌گذاری فایل‌ها کمک می‌کند.

بیت‌تورنت، توکن خود را در بایننس به فروش خواهد رساند
توضیحات واژه سیدینگ: Seed یا دانه، کامپیوتری است که کپی کامل یک تورنت را دارد. هنگامی‌که فرآیند دانلود فایل موردنظر بر روی سیستم ما به پایان رسید، تا زمانی که بر روی دکمه پایان (Finish) کلیک نکنیم، یا به هر طریقی نرم‌افزار دانلود تورنت را نبندیم، عملیات سیدینگ انجام می‌گیرد. به عبارت دیگر، این عملیات به‌عنوان کمکی به کاربران دیگر برای دریافت فایل موردنظر است.

کاربران در ازای سیدینگ طولانی‌تر فایل‌ها و اشتراک پهنای باند، توکن‌های BTT دریافت خواهند کرد. بر اساس وایت پیپر این توکن، این شرکت ۹۹۰ میلیارد توکن BTT را ایجاد کرده و کیف پول اختصاصی این توکن را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. این توکن‌ها به کاربران بیت‌تورنت، دارندگان توکن ترون (TRX)، سرمایه‌گذاران، تیم بنیاد بیت‌تورنت و تیم بنیاد ترون اختصاص خواهد یافت. کاربران فعلی، مقدار اولیه‌ای از توکن BTT را دریافت خواهند کرد. با این حال، در وایت پیپر این توکن، در مورد درصد توکن‌های اهدایی به کاربران اطلاعاتی ذکر نشده است.

پلتفرم بایننس لانچ‌پد، ماهانه حداقل ۱ توکن را ارائه خواهد داد

علاوه بر توکن BTT، بایننس لانچ‌پد در انتشار توکن فچ.ای.آی نیز مشارکت خواهد کرد (Fetch.AI اکوسیستم دیجیتال هوشمندی است که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، به‌صورت مدارم به یادگیری و انجام عملیات می‌پردازد).

این پروژه با هدف کمک به صنایع گردشگری، حمل و نقل، انرژی و زنجیره تامین فعالیت خواهد نمود.

منبع : ccn

دیدگاه تان را بنویسید