سید رضا حسینی ظفر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا یادآوری کرد: پیشتر که نهادهای دولتی به کارمندان خود یک قواره پارچه ارائه می کردند آنها نیز برای دوخت لباس به خیاطان و تولیدی های شهر همدان مراجعه می کردند.
وی اضافه کرد: اما هم اینک نهادهای دولتی لباس اداری مورد نیاز را از خارج استان از جمله خرم آباد و بروجرد تهیه می کنند و این وضعیت به صنف خیاطان آسیب وارد کرده است.
رییس اتحادیه خیاطان و تولید کنندگان پوشاک همدان با بیان اینکه این درحالیست که کیفیت کار خیاطان و تولید کنندگان پوشاک در همدان بسیار مطلوب است مثال زد: هم اینک درصد بالایی از پوشاک های عرضه شده در بازار تهران توسط خیاطان همدانی دوخته شده است.
حسینی ظفر ادامه داد: فعالان در صنف پوشاک تهران پارچه را به صورت برش زده در اختیار تولیدی ها همدان قرار داده و سپس بعد از دوخت آن را در پایتخت عرضه می کنند.
رییس اتحادیه خیاطان و تولید کنندگان پوشاک همدان اضافه کرد: استقبال نکردن مسئولان همدانی از دوخت لباس اداری توسط خیاطان بومی چندین نوبت در قالب نامه منعکس شده اما تاکنون حتی پاسخی به نامه ها داده نشده است.
حسینی ظفر درباره دوخت مانتو و شلوار فرم برای دانش آموزان نیز گفت: این اقدام با همکاری آموزش و پرورش در شهر همدان صورت می گیرد.
وی ابراز امیدواری کرد: در این زمینه آموزش و پرورش با اتحادیه همکاری داشته باشد و خیاطان از این طریق به مدیران مدارس معرفی شوند چراکه برخی ناهماهنگی ها در این حوزه موجب شده برخی خیاطان کار زیادی داشته باشند و در مقابل همکار دیگر آنها بیکار باشد.
850 واحد در 21 رسته حوزه خیاطی و پوشاک در شهر همدان فعال هستند.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.