به گزارش ایرنا، محمود رضا عراقی روز سه شنبه در جلسه اعضای کارگروه استانداردسازی و ارتقا کیفیت کالا و خدمات استان همدان گفت: در همین چارچوب استاندارد سازی جایگاه های سی ان جی با شتاب بیشتری انجام شود.
وی اضافه کرد: براساس اعلام اداره کل استاندارد از مجموع 44 جایگاه سی ان جی مستقر در استان 36 جایگاه برای استانداردسازی تجهیزات خود اقدام کرده و هشت جایگاه تاکنون برای انجام بازرسی و دریافت گواهی تائید استاندارد اعلام آمادگی نکرده اند.
عراقی با بیان اینکه استاندارد موجب افزایش بهره وری و از بندهای مهم اقتصاد مقاومتی است تاکید کرد: مجموعه استاندارد از همه ابزار قانونی برای افزایش کیفیت کالا و خدمات استفاده کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان همچنین مصرف بهینه انرژی در ادارات و نهادهای دولتی را ضروری دانست و گفت: تاکنون 17 گواهینامه استاندارد برای موتورخانه های دستگاه های اجرایی استان صادر شده که این روند با جدیت بیشتری دنبال شود.

** فعالیت 91 واحد تولیدی چینی آلات غیر استاندارد در همدان
مدیرکل استاندارد همدان نیز به وضعیت صنایع تولیدی چینی آلات بهداشتی اشاره کرد و افزود: 129 واحد تولیدی چینی آلات بهداشتی در همدان فعالیت دارند که تنها 33 واحد دارای پروانه کاربرد استاندارد هستند.
محمد مددی گفت: 91 واحد فاقد پروانه و پنج واحد مراحل دریافت پروانه استاندارد را می گذرانند.
وی خاطرنشان کرد: از سال 92 این کالا مشمول استاندارد اجباری شد و کیفیت محصول تولیدی آنها باید مطابق با استانداردهای تعریف شده باشد.
مدیرکل استاندارد همدان با اشاره به اینکه سفال و چینی آلات بهداشتی از کالاهای صادراتی استان محسوب می شود گفت: تولید محصول بی کیفیت و فاقد استاندارد های لازم موجب خسارت های بسیاری به صادرات این منطقه می شود.
309 واحد تولیدی و خدماتی در همدان دارای پروانه استاندارد هستند و 646 محصول استاندارد تولید می کنند.
7527/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.