به گزارش ایرنا، صدراله پوربرات روز یکشنبه در جلسه بررسی تخصصی طرح جامع پدافند غیرعامل استان همدان بیان کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل سند راهبردی است که افق میان مدت پنج ساله در آن پیش بینی شده است.
وی با تأکید بر ضرورت اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل در همدان اضافه کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل با شناخت مراکز ثقل و نقاط آسیب پذیر راهبرد و دستورالعمل مشخصی در اختیار دستگاه های متولی قرار می دهد.
معاون فنی و مهندسی سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: 45 درصد کار تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل پیشرفت داشته است که امید می رود با طبقه بندی مراکز ثقل، طرح جامع پدافند غیرعامل شهری و استان همدان به سرانجام برسد.
پوربرات درباره چگونگی اجرای مقررات ملی ساختمان و ماده 23 قانون بودجه در طرح های توسعه شهری گفت: مبحث 21 مقررات ملی ساختمان به عنوان مرجع قانونی در بحث مستحکم سازی و ایمن سازی است.
وی اضافه کرد: این مبحث دارای نقاط ضعف و کاستی هایی است ولی با اجرایی کردن مباحث مقررات ملی ساختمان در مقوله مقاوم سازی سازه های شهری و صنعتی می توان به توفیق روز افزون دست یافت.
معاون فنی و مهندسی سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: مصون سازی و حفاظت از مراکز مهم و حیاتی کشور به عنوان مراکز ثقل بسیار مهم و حیاتی است.
پوربرات اضافه کرد: آیین نامه ها و دستورالعمل های مصوب در مقررات ملی ساختمان و سازمان پدافند غیرعامل کشور درباره مصون سازی مراکز ثقل باید بومی سازی و متناسب با شرایط جغرافیایی، اقتصادی، سیاسی و اقلیمی کشور باشد.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.