مهرداد یکتای درگاه روز پنجشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی ارتقای مهارت های اخلاقی و زندگی ویژه زندانیان استان همدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سهم پیش بینی شده برای این مرکز 2 هزار فرصت شغلی است در حالیکه توان ایجاد اشتغال 10 برابر این سهمیه نیز وجود دارد.
وی اضافه کرد: این موضوع در مکاتبه ای به شورای اشتغال اطلاع رسانی شده است اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده ایم هر چند امیدواریم زمینه نمایان کردن توان مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت پس از خروج زندانیان فراهم شود.
معاون اقدامات حمایتی و مراقبت های بعد از آزادی سازمان زندان ها گفت: مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت پس از خروج به حرفه آموزی و اشتغال زندانیان پس از آزادی بسیار توجه دارد.
یکتای درگاه اظهار داشت: بازگشت مجدد به زندان هم اینک به کمتر از سه درصد رسیده است در حالی که در حالت عادی این آمار به 20 درصد هم می رسید.
وی ادامه داد: این آمار موید اهمیت اشتغال و حرفه آموزش در پیشگیری از بازگشت مجدد افراد به زندان است و رهبر فرزانه انقلاب نیز با شناخت دقیق این موضوع بر اهمیت توجه به اشتغال زندانیان تاکید دارند.
وی گفت: سازمان زندان ها پیوسته گزارش میزان اشتغال ایجاد شده، پایداری مشاغل و افرادی که از چرخه اشتغال خارج شدند را در اختیار شورای عالی اشتغال قرار می دهد.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.