رضا نصری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رکن اصلی مراکز آموزش فنی و حرفه ای، مهارت آموزی است که در این قالب هزاران نفر ساعت آموزش بصورت کوتاه مدت در مراکز دولتی و خصوصی این استان به متقاضیان جویای کار ارائه می شود.
وی افزود: در بخش دولتی 14 مرکز ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در این استان فعال است که بیش از 250 حرفه شغلی را به متقاضیان جامعه هدف آموزش می دهند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام تاکید کرد: در بخش خصوصی نیز 258 آموزشگاه آزاد وجود دارد که از این تعداد 150 واحد فعال و به متقاضیان آموزش های لازم را فرا می دهند.
نصری از ارائه بیش از یک میلیون و 518 هزار نفر ساعت دوره متقاضیان مهارت های آموزشی توسط این اداره کل در سال جاری(بخش دولتی) خبر داد و یادآور شد: از این تعداد 565 هزار و 563 نفر ساعت برای مهارت آموزی و مهارت افزایی در راستای اشتغال پایدار بوده است.
به گفته وی، همچنین در مدت یاد شده (ابتدای سال تاکنون) در بخش سیار شهری 106 هزار و 127 نفر ساعت، در بخش روستایی و عشایری 299 هزار و 173 نفر ساعت با هدف توانمند سازی روستائیان و ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر به متقاضیان ارائه شده است.
مدیر کل فنی و حرفه ای ایلام ادامه داد: در بخش صنایع و صنوف نیز 23 هزار و 493 نفر ساعت، در بخش زندان 85 هزار و 597 نفر ساعت و در بخش پادگان 115 هزار و 872 نفر ساعت آموزش به متقاضیان ارایه شده است.
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.