دکتر مهدی دیناری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا یادآوری کرد: به دنبال سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اسفندماه سال گذشته به همدان، دستور تامین این دستگاه توسط دکتر قاضی زاده هاشمی صادر شد.
وی اضافه کرد: با همکاری معاون توسعه و درمان دانشگاه علوم پزشکی یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال با ارزش تقریبی 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه خریداری و تحویل بیمارستان امام حسن(ع) این شهر شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان فامنین بیان کرد: پیشتر دستگاه رادیولوژی این بیمارستان از نوع آنالوگ بوده در حالیکه سیستم‌های ظهور و ثبوت تاریکخانه از سالها پیش منسوخ شده است.
دکتر دیناری ادامه داد: کاهش هزینه درمان، به حداقل رسیدن زمان انتظار بیماران و حذف تولید زباله های شیمیایی و دیگر آلاینده های زیست محیطی از مزیت های دستگاه جددی بشمار می رود.
وی بیان کرد: متصل شدن دستگاه رادیولوژی دیجیتال به سیستم «پکس» امکان انتقال تصاویر رادیولوژی به بخش های مختلف بیمارستان و مراکز دانشگاه را فراهم می کند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان فامنین، ارتقای کیفیت تصاویر و ایجاد بایگانی برای نگهداری الکترونیک تصاویر را از دیگر مزیت های جایگزینی دستگاه رادیولوژی دیجیتال به جالی آنالوگ دانست.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.