سردار پاسدار نعمان غلامی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا یادآوری کرد: در زلزله سال گذشته بسیج سازندگی سپاه پاسداران در 300 روستای کرمانشاه مستقر شد و آنها را زیر پوشش قرار دادند.
وی اضافه کرد: حضور طولانی مدت عوامل بسیج سازندگی 32 استان در جمع مردم زلزله زده کرمانشاه موجب تعامل و ارتباط صمیمی آنها با اهالی این استان به ویژه افراد ذی نفوذ، موثر و معتمدان شد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اظهار داشت: سپاه از تمامی عوامل درخواست کرده بود که با تمامی افراد از جمله دهیاران و اعضای شورای شهر پیوسته ارتباط داشته باشند.
سردار غلامی ادامه داد: در نخستین ساعت بروز زلزله در یک ابلاغ پیامکی از تمامی مسئولان بسیج سازندگی خواسته شد از وضعیت مناطق زلزله گزارش بگیرند.
وی افزود: آنها نیز با برقراری ارتباط و تماس تلفنی با افراد معتمد و ذی نفوذ مناطق و روستا ها گزارش های لازم را دریافت کردند.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه ارزیابی به سرعت توسط تلفنی انجام شد گفت: طبق آخرین ارزیابی در منطقه تلفات جانی وجود نداشت و بیشتر آسیب دیدگان سرپایی مداوا شدند.
سردار غلامی ادامه داد: با توجه به آمادگی گروه های جهادی برای حضور در منطقه اما طبق گزارش های دریافتی و به گفته ستاد مدیریت بحران و فرمانده سپاه استان کرمانشاه نیازی به اعزام نیرو نبود.
ساعت 20 و هفت دقیقه یکشنبه شب زمین لرزه ای به بزرگی 6.4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) غرب استان کرمانشاه را لرزاند.
به گزارش ایرنا، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گزارش داد، این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری زمین و در فاصله 17 کیلومتری سرپل ذهاب، 18 کیلومتری قصرشیرین و 33 کیلومتری گیلانغرب و 127 کیلومتری مرکز کرمانشاه رخ داده است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.