به گزارش ایرنا، امروز ضرورت ایجاب می کند که بستری مناسب برای بروز و ظهور این اندیشه ها و بیان نظرهای جوانان مهیا شود تا با نگاهی نو و تازه و بیانی دور از ترس و تملق، راهگشای فکری و نظری برای مدیران اجرایی باشند.
اندیشه ورزان جوان البته راهی هموار و پاسخگو برای استفاده از توان جوانان در ایده سازی، تصمیم گیری و تصمیم سازی است تا در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب حرکت کرده و برای اجرایی شدن برنامه های دولت تدبیر و امید همکاری لازم را داشته باشند.
در همین چارچوب و بر اساس پاییندی به قانون اساسی جمهوری اسلامی و به منظور پیشبرد آرمان های مقدس انقلاب، طبق دستورالعمل وزارت کشور در مهرماه سال 95 هیات اندیشه ورزان جوان تشکیل شد و پیرو آن فعالیت این هیات در سی ام خرداد ماه امسال طبق دستور معاون وقت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان در شهرستان ملایر آغاز شد.
این هیات شامل 2 گروه اداری و غیراداری است و از کارگروه های تخصصی همچون فرهنگی و هنری، اجتماعی، امور سیاسی، علمی و آموزشی و اشتغال و کارآفرینی تشکیل شده است که در حوزه مسایل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با حضور جوانان توانمند و فعال استان در عرصه های مختلف و در راستای اهداف هیات تشکیل می شوند.
در همین رابطه معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا به نقش هیات اندیشه ورز جوان به عنوان بازوی فکری و مشاوره ای مدیران اشاره و از نخبگان، دانش آموختگان و متخصصان جوان این شهرستان برای ارایه راهکار و مشاوره به فرمانداری دعوت کرد.
باب الله فتحی بیان کرد: از تمامی اندیشمندان، متفکران و صاحب نظران جوان شهرستان دعوت می کنیم با حضور ارزنده خود در کارگروه های ذیل هیات اندیشه ورز جوان، مدیریت ارشد این شهرستان را در پیشبرد اهداف و برنامه های آتی یاری کنند.
وی به سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، دولت خدمتگزار تدبیر و امید و تاکیدات استاندار همدان درباره استفاده از توان و ظرفیت فکری و اندیشه ای جوانان در عرصه ها و حوزه های مدیریتی اشاره کرد و افزود: باید از توان و ظرفیت فکری و مدیریتی جوانان در پیشبرد امور اجرایی نهایت بهره را ببریم.
فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: نسل جوان نخبه و تحصیل کرده جامعه، یک فرصت و ظرفیت عظیم برای ایجاد جهش در تمامی عرصه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور محسوب می شود و استفاده از توان و ظرفیت آنها واجب است.
فتحی ورود متولدین دهه های 60 و 70 به عرصه اشتغال، تولید و اندیشه را یک فرصت استثنایی برای کشور و دولت عنوان کرد و افزود: این جوانان که در هوای پر طراوت انقلاب و نظام اسلامی تنفس کرده اند، علاوه بر انگیزه و توان بالا برای انجام کارهای مهم و برداشتن گام های سترگ، از توان اندیشه ای، علمی و فکری بالایی برخورار هستند.
وی با بیان اینکه توان علمی جوانان یک ظرفیت بزرگ برای خیزش اقتصادی کشور به شمار می رود ادامه داد: یکی از اهداف دشمن از تحمیل تحریم های ظالمانه علیه ملت بزرگ ایران، گرفتن این فرصت و اتلاف این موقعیت مغتنم برای توسعه کشور است.
معاون استاندار همدان هدف دیگر دشمنان را ایجاد یاس و نا امیدی در دل نیروهای توانمند جوان و جدایی آنها از نظام اسلامی و دولت دانست و گفت: دولت در تلاش برای بهره گیری از توان و ظرفیت بانوان و جوانان، فارغ از تمایلات و گرایش های سیاسی است.
فتحی یادآور شد: حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز به تازگی در سخنرانی خود با اشاره به این مهم، استفاده از ظرفیت و توان اجرایی بانوان، جوانان و نخبگان در اداره امور کشور را از اولویت های مورد توجه دولت در تمامی سطوح مدیریتی و اجرا عنوان کرد.
وی همچنین با اشاره به تاکیدات وزیر کشور و استاندار همدان در راستای ایجاد و راه اندازی هیات های اندیشه ورز جوان در همدان و شهرستان های تابعه استان، اظهار داشت: ملایر نیز در استقبال از این ایده ارزنده و مبتکرانه پیشتاز است.
فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: در همین راستا با استفاده از مشاوره شماری از جوانان فعال و استعلام از مراکز گوناگون علمی، آموزشی و اجرایی، هیات اندیشه ورز جوان شهرستان تشکیل شد و تاکنون 15 تن از جوانان علاقمند و نخبه در حوزه های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، علمی و آموزشی، سیاسی و کارآفرینی در قالب کارگروه های پنجگانه مشغول به فعالیت شده اند.
فتحی ملایر را شهرستانی ویژه و دارای غنای فکری و فرهنگی دانست و گفت: بدیهی است که شمار جوانان نخبه، صاحب اندیشه و علاقمند به مسایل و پیشبرد اهداف شهرستان، هرگز در یک جمع کوچک قابل تجمیع نیست.
وی برگزاری مستمر جلسه ها، استفاده از نظرهای مشورتی هیات اندیشه ورز جوان و تشکیل کارگروه های وابسته را از اهداف مهم و بنیادین این هیات عنوان و بیان کرد: تاکنون در سه جلسه مشترک از اعضای هیات خواسته ایم با برشمردن مسایل و مشکلات شهرستان و ارائه راهکار و راه حل های عملیاتی، ما را در پیشبرد امور یاری کنند.
فتحی ضمن تاکید بر برگزاری مستمر و پرشور جلسه ها و کارگروه های هیات اندیشه ورز جوان ملایر گفت: از همکاران خود در فرمانداری که وظیفه تشکیل کارگروه ها و برنامه ریزی جلسه ها را برعهده دارند، درخواست کرده ام با قدرت و دقت بیشتری مسایل این حوزه را دنبال و به عنوان یک فرصت و ظرفیت استثنایی از تعامل و ارتباط با جوانان استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، شناسایی و کمک به تربیت مدیران جوان، متعهد و کارآمد، برنامه ریزی برای ایجاد و تقویت روحیه نشاط، شادابی، پویایی و همگرایی در بین قشر جوان جامعه، بسترسازی برای بهره گیری از توان، استعداد و خلاقیت جوانان نخبه و فعال در عرصه های مختلف تصمیم سازی و تصمیم گیری و همکاری در راستای اجرای برنامه های دولت از جمله اهداف هیات اندیشه ورز جوان است.
تقویت مشارکت همه جانبه جوانان در راستای توسعه استان در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، ایده سازی و ارایه نظرها و پیشنهادهای عملی در سیاست گذاری بر پایه مبانی علمی، دینی و انقلابی برای تحقق اهداف هیات، آسیب شناسی مسایل مهم و اساسی شهرستان در حوزه های مختلف و ارایه راهکارهای اجرایی و تلاش و برنامه ریزی برای ارتقای جایگاه و شاخص های مرتبط با امور جوانان از دیگر اهداف این هیات به شمار می رود.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.