به گزارش ایرنا، مرحله نخست لیگ برتر اینلاین هاکی (اسکیت هاکی) مردان کشور برگزار شد و تیم همدان با انجام 2 مسابقه و کسب 2 پیروزی، برای حریفان خود خط و نشان کشید.
نماینده همدان در نخستین بازی با نتیجه پرگل هشت بر یک تیم اصفهان را شکست داد و در دومین مسابقه نیز خرمشاد تهران را با 9 گل درهم کوبید.
تیم همدان که از بازیکنان ملی پوش بومی سود می برد، در مرحله نخست مسابقات کارنامه درخشان را برجای گذاشت تا از هم اکنون به قهرمانی چشمک بزند.

* تهرانی ها حریفان جدی نماینده همدان
با شروع مسابقات لیگ برتر اسکیت هاکی کشور مشخص شد که تیم های تهرانی حریفان اصلی نماینده همدان برای کسب سکوی قهرمانی هستند.
امسال تیم های «آی فیت پرو» و «قصر یخ ب» تهران هزینه های هنگفتی برای حضور پرقدرت در مسابقات کرده اند و در هفته نخست مسابقات نیز همانند تیم همدان به نتایج پرگل دست یافتند.
البته تیم های تهرانی از امتیاز میزبانی نیز برخوردار بودند و با این وجود نماینده همدان نیز همپای تهرانی ها به نتایج درخشانی رسید.

* همدان مهد پرورش اسکیت بازان نخبه
رئیس هیات اسکیت همدان با اشاره به شرایط این ورزش گفت: استان همدان مهد پرورش اسکیت بازان نخبه است و در سال های اخیر علاوه بر درخشش در میادین مختلف ملی، چندین ملی پوش ثابت را در ترکیب تیم های ملی اعزامی به مسابقات برون مرزی داشته ایم.
مهدی مجیدی افزود: رشته اسکیت هاکی همدان نیز از دهه گذشته تاکنون جزو برترین های کشور بوده و سابقه قهرمانی در میادین مختلف را داشته است.
وی بیان کرد: امسال نیز مبنای حضور در لیگ برتر را تصاحب یکی از سکوهای قهرمانی قرار داده ایم و با توجه به تیم هماهنگ و منسجمی که داریم، رسیدن به این مهم هموار است.
مجیدی اظهار داشت: جزو معدود تیم های مدعی مسابقات امسال هستیم که از ترکیب بومی و چند بازیکن غیربومی کمک گرفته ایم و ساختار تیمی ما تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه است.

* بدون اسپانسر هستیم
رئیس هیات اسکیت همدان نبود اسپانسر (حامی مالی) را دغدغه اصلی تیم های اسکیت این استان می داند و معتقد است: در صورت حمایت مالی مناسب، می توان قهرمانی های پیاپی را به ارمغان آورد.
مجیدی بیان کرد: هیات اسکیت همدان در حد بضاعت مالی از ورزشکاران و تیم های تحت پوشش حمایت لازم را داشته و خوشبختانه در یکی دو سال اخیر توانسته ایم در اغلب رشته ها موفق عمل کنیم.
وی پیرامون ورزش اسکیت هاکی همدان گفت: وضعیت بسیار خوبی در این رشته داریم و امسال حمید ابکار و عرفان زنگنه در ترکیب تیم ملی کشورمان موفق به کسب مدال طلای آسیا شدند.
مجیدی افزود: این موفقیت نشان داد که اسکیت بازان همدان در چه جایگاه و قدرت فنی بالایی هستند و انتظار داریم مسئولان نگاه ویژه به این رشته ورزشی داشته باشند.

* به دنبال میزبانی شایسته
تیم همدان در چارچوب مرحله سوم لیگ برتر اسکیت هاکی کشور به عنوان میزبان انتخاب شده است و براساس اعلام فدراسیون، تیم همدان چهارم و پنجم بهمن ماه میزبان مرحله سوم لیگ برتر اسکیت هاکی کشور است.
رئیس هیات اسکیت همدان می گوید: از هم اکنون به دنبال میزبانی شایسته مرحله سوم هستیم؛ هرچند پیش از این نیز تجربه میزبانی مسابقات لیگ کشور را داشته ایم و امسال به دنبال بالا بردن سطح کیفی میزبانی هستیم.
وی بیان کرد: خوشبختانه از امکانات خوبی برخوردار هستیم و هدف ما از میزبانی کسب نتایج درخشان است.

* دنبال مقامی بهتر از چهارمی هستیم
رئیس هیات اسکیت همدان با اشاره به شرایط این تیم گفت: سال گذشته عنوان چهارمی مسابقات را به دست آوردیم اما امسال با حمایت همه جانبه و تشکیل تیمی قدرتمند دنبال رفتن بر روی سکو هستیم.
به گزارش ایرنا، حمید ابکار، علی مهرجو، افشین محبی، علی ستار، عارف بهمنیان، خشایار هراتی، عرفان قمری، تورج چولکی، امیر فتوحی، مهدی فتوحی، سامان سعیدی، محمد رضا مدادی، میلاد نامیان، محمد علی محسنی، عرفان زنگنه، شهاب عمادی، پویا آجیلی و محمد فرزانه ترکیب تیم همدان در فصل جاری رقابت های لیگ برتر اسکیت هاکی کشور را تشکیل می دهند.
یازدهمین دوره لیگ برتر اسکیت هاکی مردان تا اسفندماه امسال پیگیری می شود.
قهرمانی در رقابت های دسته یک اسکیت هاکی در سال 90، کسب عنوان قهرمانی در پیکارهای لیگ برتر اسکیت هاکی در سال 91 و دو عنوان سومی در سال های 92 و 93 لیگ برتر از افتخارات تیم همدان محسوب می شود.
اینلاین یکی از رشته های ورزشی زیرمجموعه اسکیت بشمار می رود که در اواسط دهه 90 به یکی از پر طرفدارترین ورزش ها در آمریکا و جهان تبدیل شد. در حقیقت ورزش اینلاین اسکیت از حدود سال 1985 آغاز شد که تا به امروز از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار است.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.